اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

امنیت و صلح محور رایزنی‌های کرزی در دهلی

در حالی که مقامات پاکستانی همکاری در روند صلح افغانستان را به مسئله کشمیر ارتباط می‌دهند رئیس جمهور سابق افغانستان در سفر به هند با نخست وزیر این کشور درباره مسایل امنیتی و روند صلح گفت‌وگو کرد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان برای گفت‌وگو درباره روند صلح افغانستان و شرایط امنیتی این کشور با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نخست وزیر هند، مودی در این دیدار تاکید کرد که دهلی‌نو حمایتش را از روند صلح افغانستان، امنیت و ثبات این کشور و همچنین افغانستانی فراگیر، متحد، دموکراتیک و مستقل ادامه خواهد داد.

کرزی که سه سال بع طور موقت و ۱۰ سال نیز به عنوان رئیس جمهور منتخب زمام امور افغانستان را در دست داشت همچنان سعی می‌کند جایگاه خود را به عنوان شخصیتی صاحب نفوذ در افغانستان و منطقه حفظ کند.

دیدار کرزی با مودی در حالی رخ داده که پس از اقدام بی‌سابقه هند مبنی بر لغو خودمختاری و اختیارات ویژه جامو و کشمیر تنش‌های دهلی-اسلام‌آباد افزایش یافته و نگرانی‌ها نسبت به تاثیرگذاری این وضعیت بر روند صلح افغانستان تشدید شده است.

«اسد ماجد خان» سفیر پاکستان در واشنگن اخیراً به رسانه‌ها گفته بود که ممکن است پاکستان به دلیل تشدید تنش‌ها با هند نظامیان خود را از مرز افغانستان به کشمیر اعزام کند که این موضوع ممکن است روند صلح افغانستان را با چالش روبرو کند.

با این حال «جی‌شنکر» وزیر خارجه هند چند روز پیش بر حمایت دهلی از مذاکرات صلح با طالبان تاکید کرده و گفته بود: هند همواره از برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرده و در این راستا به همکاری با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا