اجتماعیاخبار هیدرافغانستانبازسازیگزارش

توزیع اسناد یک‌ هزار آپارتمان به نیروهای امنیتی و دفاعی و مرکز عدلی و قضایی

در این مراسم که در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد، ابتدا محمدجواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی، گفت که آپارتمان‌های یادشده در شهرک‌های غزنوی و لاله موقعیت دارد که از این میان ۲۰۰ باب آن به پیلوت‌های نیروی هوایی، ۵۳۴ باب آن به منسوبین وزارت‌های دفاع ملی، امور داخله و ریاست امنیت ملی و ۲۴۲ باب دیگر آن، به منسوبین مرکز عدلی و قضایی اختصاص یافته است.

وی افزود که وزارت شهرسازی و اراضی، همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور، تا سه سال آینده در نظر دارد تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر را نیز که شامل ۱۰۰ هزار نمره و ۱۰۰ هزار آپارتمان رهایشی است، اعمار و به ورثه شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، بازگشت‌کنندگان، معلمان، کارمندان دولت و سایر اقشار مستحق، توزیع کند.

در این مراسم، رئیس جمهور غنی، اسناد ۱۰ باب آپارتمان رهایشی را به نمایندگی از یک‌ هزار تن از منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی و ۱۰ تن از منسوبین وزارت‌های دفاع، امور داخله، امنیت ملی و مرکز عدلی و قضایی توزیع کرد.

رئیس جمهور غنی، در این مراسم گفت: زمانی که من رئیس جمهور شدم، می‌گفتند در کابل زمین دولتی وجود ندارد، حالا بیش از چهار میلیون جریب زمین در بانک زمین ثبت شده است و همه این زمین‌ها در خدمت شماست.

دکمه بازگشت به بالا