اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

مک کینزی: آمریکا همچنان از حکومت افغانستان حمایت خواهد کرد

جنرال مک کینزی، قوماندان ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در دیدار با رییس‌جمهور غنی، گفته است که حمایت و همکاری امریکا از صلح، پیشرفت و تامین امنیت افغانستان پابرجا است.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ ارگ ریاست‌ جمهوری با انتشار اعلامیه‌‌ای گفته است که جنرال مک کینزی در سفرش به کابل پس‌ازظهر دیروز (سه‌شنبه ۲۴سرطان) با رئیس ‌جمهور غنی در ارگ ریاست ‌جمهوری دیدار کرد.

روند صلح افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و تقویت هرچه بیشتر مشارکت امنیتی از موضوعات اساسی موردبحث طرفین بوده است.

در این دیدار، مک کینزی گفت: «آمده‌ام تا به شما و مردم افغانستان اطمینان دهم که حمایت و همکاری امریکا از صلح، پیشرفت و تامین امنیت افغانستان پابرجاست و ما در کنار شما هستیم تا افغانستان دوباره به مکان امنی برای تروریزم مبدل نشود.»

رئیس جمهور غنی نیز با سپاس‌گزاری از تقویت بیشتر مشارکت امنیتی، افزود که صلح خواست اساسی مردم افغانستان و از اولویت‌های مهم حکومت است و طالبان باید از جنگ و خشونت دست‌ بردارند.

قوماندان ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در شرایطی به کابل سفر می‌کند که پس از امضای توافق‌نامه دوحه، گروه طالبان به‌صورت بی‌سابقه‌یی بر میزان خشونت‌ها افزوده است.

توافق‌نامه دوحه، طرف‌های صلح را به کاهش خشونت، تبادله زندانیان و آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی متعهد می‌کند؛ ولی این تعهدات توسط طالبان نادیده گرفته شده است.

به دنبال این نگرانی‌ها، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژهٔ امریکا برای صلح افغانستان با نکوهش حمله تروریستی در سمنگان، به‌صراحت بیان کرد که این عمل طالبان خلاف توافق‌نامه دوحه است.

دکمه بازگشت به بالا