اجتماعیاخبار هیدرافغانستانزنانعکسگزارش

طالبان برای کنترل حجاب در آموزشگاه‌های خصوصی کابل «جاسوس گماشته‌اند»

اخیرا فایل‌های صوتی برخی از مسئولان مراکز آموزشی در گروه‌های واتس‌آپ منتشر شده که «پیام وزارت امر به معروف» طالبان را به کارمندان‌شان ابلاغ می‌کنند.

در یکی از این فایل‌های صوتی گفته شده طالبان در آموزشگاه‌ها «جاسوس» تعیین کرده‌اند تا درباره پوشش دانش‌آموزان دختر گزارش بدهند.

در پیام‌هایی که در گروه‌های واتس‌آپ آموزشگاه‌های خصوصی کابل منتشر شده به دانش‌آموزان دختر هشدار داده شده اگر دستورالعمل‌های طالبان درباره پوشش زنان را رعایت نکنند، بازداشت خواهند شد.

در این پیام‌ها گفته شده وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان «کارمندان طبقه اناث را استخدام کرده است تا همه‌روزه کورس‌های شهر کابل را بررسی کنند و کسانی که حجاب نداشتند را به حوزه امنیتی مربوطه انتقال دهند.»

مسئول یک آموزشگاه خصوصی در کابل در یک فایل صوتی می‌گوید وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته زنان و دختران نباید لباسی بپوشند که از زانو بالاتر باشد.

در یک فایل صوتی دیگر که به نظر می‌رسد متعلق به یکی از مسئولان طالبان باشد، از مدیران همه آموزشگاه‌ها تقاضا می‌شود توجه کنند که دانش‌آموزان‌شان «چه در داخل آموزشگاه و چه در بیرون از آن لباس شرعی بر تن داشته باشند.»

در این فایل گفته شده در روزهای اخیر عملیاتی در شهر کابل آغاز شده است که زنان «بی‌حجاب»‌ را به زندان می‌برد. در این فایل صوتی هشدار داده شده «قبل از آنکه آنان را بازداشت کنیم یا دروازه کورس‌ها را ببیندیم، همه باید حجاب شرعی را رعایت کنند، تا کدام مشکلی برایشان پیش نیاید.»

اخیرا وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به رسانه‌ها تایید کرده است که شماری از زنان در کابل به‌علت «بدحجابی» بازداشت شده‌اند.

پیش از این ماموران امر به معروف طالبان شماری از دختران را در غرب کابل به اتهام رعایت‌ نکردن حجاب موردنظر این گروه «لت‌وکوب» و بازداشت کرده است.

به گفته منابع، طالبان این دختران را به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا