اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

گرامیداشت از روز جهانی معلم در بلخ

شماری از آموزگاران شرکت‌کننده در این همایش، می‌گویند که از چند سال بدین‌سو دولت به وعده خود مبنی بر افزایش معاش معلمان توجه عمل نکرده است.

آنان تأکید می‌کنند که عده‌های حکومت در مقابل معلمان در حد یک شعار باقی مانده است.

بعضی دیگر از آموزگاران افزون بر ابراز نگرانی از مشکلات‌شان برگزاری این‌گونه همایش‌ها را سمبولیک و نمایشی می‌دانند و می‌گویند که این‌گونه مراسم‌های گرامیداشت درد هیچ معلمی را دوا نمی‌کند.

آنان با بیان اینکه در یک دهه گذشته برای آموزگاران کارهای بنیادین و اساسی صورت نگرفته است، می‌گویند: بارها از توزیع زمین برای آموزگاران خبر داده شده است؛ اما تاکنون گام‌های عملی در این راستا برداشته نشده است.

از سویی هم علی‌الله امیری، رئیس معارف بلخ، با پذیرش مشکلات آموزگاران، تأکید می‌کند که برنامه‌هایی را روی دست دارد تا احقوق ماهانه معلمان افزایش یابد تا آنان نگران حقوق خود نباشند.

وی با اشاره به شهرک‌های معلمان و نیز توزیع زمین برای آنان، می‌گوید: در گذشته چندین محل در نواحی دوردست شهر برای توزیع زمین به آموزگاران در نظر گرفته شده بود؛ اما اکنون در تلاشیم تا زمین‌هایی را در نزدیکی مرکز شهر برای آنان در نظر بگیریم.

این در حالی است که در سراسر ولایت بلخ ۱۵ هزار آموزگار مشغول آموزش و نزدیک به ۶۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۵۰۰ مکتب مشغول به تحصیل هستند. گفتنی است که بیش‌تر آموزگاران در وضعیت بد اقتصادی زندگی می‌کنند.

محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ

دکمه بازگشت به بالا