اجتماعیاخبار هیدراسلایدانتخاب سردبیربرترین‌های فیس‌بوکبین‌المللیگزارش

جمعیت جهان از مرز ۸ میلیارد نفر گذشت 

بر اساس برآورد رسمی سازمان ملل متحد، جمعیت جهان در روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲/ ۲۴ عقرب ۱۴۰۱ از مرز ۸ میلیارد نفر فراتر رفت.

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ کارشناسان سازمان ملل متحد ضمن اعلام  این موضوع، آن را نشان‌دهنده «نطقه‌عطف مهمی در توسعه انسانی» می‌دانند که یادآور «مسئولیت مشترک جمعی برای محافظت از سیاره زمین» همزمان با برپای کنفرانس آب و هوایی «کوپ۲۷» است.

سازمان ملل همچنین با یادآوری این نکته که جمعیت جهان در سال ۱۹۵۰ تنها دوونیم میلیارد نفر بود، «این رشد بی‌سابقه» را نتیجه «افزایش تدریجی طول عمر به لطف پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه سلامت، تغذیه، بهداشت شخصی و پزشکی» می‌داند.

با این حال کارشناسان معتقدند که رشد جمعیت همچنین چالش‌های بزرگی را برای کشورهای فقیر در جهان رقم می‌زند. از سوی دیگر، در حالی که زمین تا سال ۱۸۰۰ کمتر از یک میلیارد نفر جمعیت داشت، تنها دوازده سال طول کشید تا جمعیت جهان از ۷ به ۸ میلیارد نفر افزایش یابد.

سازمان ملل متحد ضمن اشاره به رکودی قابل پیش بینی تا پایان قرن جاری از یک نقطه اوج در دهه ۲۰۸۰ خبر می‌دهد که طی آن جمعیت جهان به ۱۰.۴ میلیارد نفر خواهد رسید.

این در حالیست که کشورهای فقیر برای مشارکت موثر در این تلاش جمعی خواهان دریافت کمک‌های مالی جهت مقابله با گرمایش زمین و تبعات تغییرات آب و هوایی شده‌اند.

طبق تخمین‌های کارشناسان سازمان ملل متحد، بیش از نیمی از رشد جمعیت تا سال ۲۰۵۰ تنها در ۸ کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا رقم خواهد خورد.

بر این اساس گفته می‌شود که تا پایان قرن، سه شهر پرجمعیت جهان آفریقایی خواهند بود: لاگوس در نیجریه، کینشاسا در جمهوری دموکراتیک کنگو و دارالسلام در تانزانیا.

دکمه بازگشت به بالا