اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دفتر سیاسی طالبان: خروج نظامیان خارجی و گفت‌وگوها می‌تواند همزمان پیش رود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان می‌تواند همزمان با گفت‌وگوهای این گروه با آمریکا پیش برود.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم، دفتر سیاسی طالبان گفته است که خروج نظامیان خارجی و گفت‌وگوها می‌تواند همزمان پیش رود. دور هفتم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان شنبه هفته آینده در دوحه قطر آغاز خواهد شد و طالبان در این دور برای تعیین زمان خروج نظامیان آمریکایی تلاش می‌کند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در این باره گفت: هنگامی که جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی اعلام شود پس از آن گفت‌وگوها بطور خودکار وارد مرحله بعدی می‌شود.

به گزارش «رویترز»، سخنگوی طالبان گفت که نیازی نیست تا برای کامل شدن روند خروج صبر کنیم، خروج و گفت‌وگوها می‌تواند بطور همزمان پیش برود.

محور گفت‌وگوها تاکنون درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان، تضمین عدم استفاده از خاک افغانستان توسط تروریست‌ها برای حمله به دیگر کشورها، اعلام آتش‌بس جامع و پایدار و گفت‌وگوی مستقیم طالبان با دولت افغانستان متمرکز بوده اما هنوز در هیچکدام از این موارد توافقی صورت نگرفته است.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که اخیراً دیدارهای غیررسمی با طالبان در دوحه داشت ابراز امیدواری کرد که پیشرفت سریعی در این دور از گفت‌وگوها صورت گیرد.

دکمه بازگشت به بالا