اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

فرمانده حمایت قاطع در افغانستان: هیچ گونه تغییر در ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان نیامده است

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از تلویزیون یک؛ جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گزارش نیوزویک درباره توقف عملیات‌های نیروهای آمریکایی در برابر طالبان را رد کرده و آن را بی بنیاد خوانده است.

آقای میلر در یک خبرنامه تاکید کرده است که هیچ‌گونه دستوری برای تغییر صلاحیت‌ها وعملیات‌هایشان در افغانستان دریافت نکرده‌اند.

این درحالی است که نشریه نیوزویک به نقل از منابع وزارت دفاع آمریکا گزارش کرده است که همزمان با پایان دورهشتم گفتگوها میان نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر و پیشرفت در این گفتگوها، عملیات نظامی به رهبری ارتش ایالات متحده در افغانستان در برابر طالبان به گونه قابل‌توجهی کاهش یافته و یا هم متوقف شده است.

این نشریه آمریکایی گزارش کرده که مقام‌های پنتاگون به نیروهای این کشور در افغانستان، دستور کاهش تمام عملیات‌های نظامی و روند آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان را صادر کرده است.

در این گزارش به نقل از برخی از مقام‌های آمریکایی گفته شده است که هدف از کاهش عملیات‌ها در برابر طالبان، آماد‌گی برای یک خروج بالقوه هزاران سربازان آمریکایی از افغانستان است.

این مقام‌ها می‌افزایند که با نهایی شدن توافق میان آمریکا و طالبان، شمار نیروهای آمریکایی از چهارده هزار به شش هزار تن در افغانستان کاهش خواهد یافت.

در همین حال، اسد مجید خان، سفیر پاکستان در آمریکا به روزنامه نیویارک تایمز گفته است که ادامه تنش در کشمیر، روند صلح افغانستان را متاثر خواهد کرد.

سفیر پاکستان هرچند تاکید کرده که موضوع کشمیر به افغانستان ربط ندارد؛ اما اگر تنش‌ها در کشمیر ادامه یابد، پاکستان مجبور است نیروهایش را از مرزهای افغانستان بیرون کرده و به مرزهای کشمیر بفرستد، امری که به باور آقای مجید، بر روند گفتگوهای صلح در افغانستان تاثیر خواهد گذاشت.

این درحالی است که هشتمین دور گفتگوها میان نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر پایان یافته و دو طرف از پیشرفت در این گفتگوها استقبال کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا