اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

رحمت‌الله نبیل: پاکستان، بهشت شبکه‌های تروریستی است

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی در واکنش به سخنان عمران خان، نخست‌ وزیر پاکستان درباره «شهید» خواندن اسامه بن‌لادن نوشت: اسناد و شواهد کافی وجود دارد که عمران خان به کمک مالی و سیاسی سازمان استخباراتی‌ «آی‌اس‌آی» و حمایت مستقیم نظامیان پاکستان به قدرت رسیده است.

او افزوده است: آنچه عمران خان درباره اسامه بن‌لادن گفت، حرف جدیدی نبود و نیست؛ او تنها فکر و راهبرد نظامیان پاکستان را علنی و از تربیون پارلمان آن کشور بیان داشت.

او یک‌بار دیگر به داشتن پیوندهای راهبردی میان ارتش پاکستان با گروه‌های تروریستی مُهر تأیید گذاشت و به جهان ابلاغ کرد که پاکستان بهشت شبکه‌های تروریستی است و در آینده نیز خواهد بود.

نبیل در ادامه او نوشته است: این اظهارات بی‌باکانه در آستانه گفت‌وگوهای میان افغانستانی و عمران خان من‌حیث ترجمان افکار نظامیان پاکستان به آمریکا و جهان پیام بسیار واضح دارد که طرف اصلی شما طالبان و القاعده نه، بلکه نظامیان پاکستان است.

وی افزوده است: آنچه من درباره حمله احتمالی بالای شهر غزنی به رهبری شاخه القاعده دیروز (پنج‌شنبه ۵ سرطان) تذکر دادم، عمران خان آن را به‌گونه‌ای تصدیق کرد.

یادآوری می‌کنیم که پنج‌شنبه ۵ سرطان، عمران خان، نخست‌ وزیر پاکستان در سخنرانی‌اش در پارلمان آن کشور اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین القاعده را شهید خطاب کرد.

دکمه بازگشت به بالا