اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

یاماموتو خطاب به نمایندگان طالبان در قطر: در انتخابات ریاست جمهوری مشکل ایجاد نکنید!

به گزارش شانا به نقل از جمهور؛ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد دو روز پیش به قطر رفت و در گفتگو با اعضای دفتر طالبان از آنان خواست در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مشکل ایجاد نکنند.

نمایندگی دفتر سازمان در کابل با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که تدامیچی یاماموتو روز سه‌شنبه (۲ میزان) با نمایندگان طالبان در قطر دیدار کرده است.

بر بنیاد اعلامیه، یاماموتو از طالبان بار دیگر خواست که از هرگونه فعالیتی که باعث دخالت در انتخابات می‌شود به‌ویژه در بخش مصونیت رای‌دهندگان و تمام غیرنظامیان دخیل در انتخابات، خودداری کنند.

آقای یاماموتو با اشاره به اینکه انتخابات یک فعالیت مدنی است تاکید کرد که حملات علیه مراکز رای‌دهی و غیرنظامیان که در روندهای انتخابات شرکت می‌کنند نقض صریح قوانین بین‌المللی است و ممکن است جنایت جنگی محسوب شود.

او تاکید کرد که عاملان چنین جنایاتی باید پاسخگو باشند و از طالبان خواست تا از هرگونه اقدامی که امکان دارد باعث اخلال انتخابات شود، خودداری کنند.

به گفته او، رای‌دهندگان به دور از ترس، ارعاب، تهدید و خشونت باید فرصت داشته باشند تا از حقی که قانون اساسی به آنها برای رای‌دهی و انتخاب نماینده سیاسی داده است به صورت مسالمت‌آمیز استفاده کنند.

یوناما از کارهای انجام شده توسط نیروهای امنیتی در حمایت از انتخابات، حفاظت از توزیع مواد حساس انتخاباتی و اطمینان از امنیت محلات رای‌دهی قبل از انتخابات و در روز انتخابات قدردانی کرده است.

نمایندگی سازمان ملل متحد از همه دست‌اندرکاران می‌خواهد تا برای ایجاد فضای مناسب برای شهروندان برای رای‌دهی در فضایی امن و حفظ اعتبار پروسه‌های انتخاباتی نقش خویش را ایفا کنند.

دولت افغانستان برای تامین امنیت این انتخابات بیش ۷۲ هزار نیروی امنیتی را در محلات رای دهی توظیف کرده است.

کمیسیون انتخابات گفته تمامی آمادگی‌ها جهت برگزاری انتخابات را روی دست گرفته است.

[epic_block_8 ]

دکمه بازگشت به بالا