اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتزنانگزارش

نورستانی: در چهار ولسوالی پکتیکا نتوانستیم کارمندان زن پیدا کنیم!

به گزارش شانا به نقل از رادیو آزادی؛ حوا علم نورستانی، رئیس این کمیسیون روز پنج‌شنبه در نشستی خبری از وزارت امور زنان خواست که در این راستا همکاری کند؛ اما وزارت امور زنان می‌گوید که زنان زیادی را در مناطق مختلف برای اشتراک در روند انتخابات تشویق کرده است.

هرچند کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حال تکمیل شدن است؛ اما نبود کارمندان زن در شماری از ولایت‌های کشور چالشی جدی برای انتخابات است.

حوا علم نورستانی، رئیس این کمیسیون روز پنج‌شنبه در نشستی که از سوی فعالان زن و نهادهای مدنی برگزار شد، از وزارت امور زنان و دیگر نهادهای فعال در عرصه حقوق زن خواست که در این راستا همکاری کنند.

او افزود: «کمبود کارمندان زن در روز انتخابات، چالشی جدی است. در پکتیکا ما نتوانستیم در چهار ولسوالی کارمندان زن پیدا کنیم. این یک نمونه است. در ولایت‌های دیگر نیز با این مشکل مواجه هستیم. نهادهایی که در این راستا در ولایت‌ها کار می‌کنند، باید با ما همکاری کنند.»

وی گفت که مواد انتخاباتی به مراکز تمام ولایت‌ها رسیده است؛ اما ناامنی را چالشی جدی در برابر انتخابات خواند. پیش‌ازاین کمیسیون انتخابات گفته بود که در مراکز و محلات رأی‌دهی زنانه کارمندان زن حضور خواهند داشت.

از سویی هم، یوسف رشید، رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا فیفا اظهار نگرانی می‌کند و می‌گوید با این مشکل ممکن است زنان زیادی به پای صندوق‌های رأی نروند.

در همین حال، شبکه زنان افغان با صدور اعلامیه‌ای از همه افغانستانی‌ها خواسته است که در انتخابات شرکت کنند؛ همچنین شکیلا نظری، نماینده وزارت امور زنان در این نشست گفت که در چند ماه گذشته در ۲۲۴ ولسوالی زنان را تشویق کرده‌اند تا در انتخابات سهم بگیرند.

او تأکید کرد: «ما در بخش‌های مختلف از طریق اعلانات، بیلبوردها و کلیپ‌های ویدیویی زنان را تشویق کردیم تا در انتخابات سهم بگیرند، در حد توان آگاهی‌دهی کردیم، نمی‌گویم که صددرصد زنان شرکت می‌کنند؛ اما ما در این راستا کار کردیم.»

وزارت زنان می‌گوید که حضور گسترده زنان در انتخابات باعث مشروعیت روند می‌شود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در کم‌تر از دو هفته دیگر در ۶ میزان برگزار شود.

دکمه بازگشت به بالا