اخبار هیدرافغانستاناقتصادیگزارش

دفتر حامد کرزی گزارش‌ها درباره سرمایه‌گذاری وی در دوبی را تکذیب کرد

به گزارش شانا به نقل از رادیو آزادی؛ محمدیوسف سها، مسئول بخش مطبوعات دفتر حامد کرزی روز یک‌شنبه در گفتگو با رادیو آزادی، گزارش روزنامه دیلی میل را به‌دور از واقعیت خواند.

آقای سها گفته است که این گزارش به‌دور از واقعیت و کذب است و آقای کرزی هیچ سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور ندارد. سها می‌افزاید: «رسانه‌های که این‌گونه گزارش‌ها را نشر کرده‌اند و اگر شما به ارقام ارائه شده در آن توجه کنید دیده می‌شود که ارقام ضدونقیض است و این خود نمایانگر این است که این موضوع واقعیت ندارد.»

روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارش خود، حامد کرزی را به فساد متهم کرده و نوشته است که ارزش جایدادهای مربوط به خانواده حامد کرزی در دوبی به ۹۰ میلیون پوند انگلیسی می‌رسد.

گزارش مشابهی درباره دارایی‌های حامد کرزی پیش‌ازاین هم منتشر شده بود.

در سال ۲۰۱۶ روزنامه «پیپل ویت مانی» ده سیاست‌مدار پردرآمد جهان را معرفی کرده بود که حامد کرزی در این رده‌بندی، در جایگاه اول قرار داشت؛ هرچند ادعای روزنامه دیلی میل درباره دارایی‌های حامد کرزی تا هنوز ثابت نشده است؛ اما حکومت وی در افغانستان با چالش‌ها و ادعاهای فساد گسترده مالی روبه‌رو بوده است.

از قضیه ورشکست شدن کابل بانک در پی فساد مالی می‌توان به‌عنوان یکی از نمونه‌های بارز فساد در حکومت حامد کرزی نام برد که در این قضیه محمود کرزی، برادر رئیس جمهور پیشین نیز متهم خوانده شده بود.

در همین حال اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان می‌گوید، هیچ سندی وجود ندارد که ادعای روزنامه دیلی میل مبنی بر سرمایه‌گذاری حامد کرزی در دوبی را ثابت کند.

سید حسین فخری، رئیس این اداره روز یک‌شنبه به رادیو آزادی گفت که حامد کرزی در سال ۲۰۰۹ میلادی مبلغ ۱۵ هزار و ۶ صد و ۳۵ یورو در حساب بانکی‌اش داشت که این مبلغ در اواخر حکومتش به گفته آقای فخری به کمتر از ۱۴ هزار یورو کاهش یافت.

به گفته وی، بررسی‌هایی که از طریق استخبارات بانکی، شهرداری‌ها، ترافیک و املاک صورت گرفته، معلومات اضافی درباره دارایی‌های حامد کرزی به دست نیامده است. رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری همچنین گفته است که مردم نیز درباره دارایی‌های رئیس جمهور پیشین به این اداره، مورد خاص را گزارش نداده‌اند.

در تلگرام به ما بپیوندید.

دکمه بازگشت به بالا