اسلایدبین‌المللیحقوق بشرزنانعکس

هشدار سازمان ملل به برونئی در مورد مجازات سنگسار و اعدام

اندازه متنAaAa

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که اجرای قانون مجازات سنگسار برای همجنسگرایان و اعدام به جرم زنا در برونئی به معنای عقب گرد در وضعیت حقوق بشر این کشور خواهد بود.

میشل باشله، رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد بازنگری قانون تازه جزا در برونئی بسیاری از موارد تخلف از حقوق بشر بین‌المللی را رسما وارد قانون این کشور می‌کند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی از دولت برونئی خواست «اجرای قانون تازه بی‌رحمانه جزا را متوقف کند» قانونی که در صورت اجرا شدن «تنزل شدید حقوق بشر» را برای مردم برونئی به همراه خواهد داشت.

دفتر نخست وزیری برونئی روز شنبه اعلام کرد برخی از مواد قانون تازه جزا از سال ۲۰۱۴ به شکل مرحله به مرحله اجرایی شده‌‌اند و از هفته جاری این قانون به شکل کامل به اجرا در می‌آید.

قانون تازه که بر اساس شریعت اسلام است اجازه می‌دهد برای اعمالی نظیر تجاوز، زنا، لواط و روابط جنسی خارج از ازدواج و هتک و توهین به پیامبر اسلام مجازات اعدام به اجرا در بیاید. حال آنکه شلاق زدن در ملأ عام برای سقط جنین و قطع عضو برای دزدی نیز قانونی می‌شود.

پادشاهیِ برونئی کشوری کوچک و ثروتمند در جنوب شرقی آسیاست که جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر دارد. سلطان برونئی یکی از ثروتمندترین مردان جهان به شمار می‌رود.

احکام اسلامی در برونئی تنها در مورد مسلمانان اجرا می‌شود که دو سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا