اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

عمران‌ خان و اشرف‌ غنی تلفنی گفت‌وگو کردند

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ رسانه‌های پاکستانی به نقل از بیانیه‌ دفتر نخست وزیری این کشور اعلام کردند: عمران خان انفجارهای اخیر در افغانستان را به شدت محکوم کرد.

رایزنی سران اسلام‌‌آباد و کابل در حالی انجام می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفت‌وگوهای صلح با طالبان را متوقف کرد، موضوعی که پاکستان نسبت به آن ابراز نگرانی کرد تا جایی که عمران خان اعلام کرده است که پاکستان تمام توان خود را برای کمک به احیای مذاکرات صلح افغانستان به کار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان طی گفت‌وگو با اشرف غنی بر تعهد اسلام‌آباد برای کمک به برقرای صلح در افغانستان تاکید کرد.

وی افزود: حمایت‌های پاکستان از پیشبرد فرآیند صلح در افغانستان ادامه خواهد داد.

عمران‌ خان همچنین انفجارهای اخیر در افغانستان و قربانی شدن غیرنظامیان در این حملات را به شدت محکوم کرد.

نخست وزیر پاکستان که روز گذشته برای افتتاح طرح فعالیت ۲۴ ساعته گذرگاه مرزی «تورخم» در نوار مرزی افغانستان به این منطقه رفته بود، در گفت‌وگو با رسانه‌ها نسبت به لغو فرآیند گفت وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان ابراز تأسف کرد.

وی تاکید کرد: اسلام‌آباد تلاش خواهد کرد که مذاکرات صلح افغانستان که هفته گذشته میان طالبان و واشنگتن متوقف شد، دوباره احیا شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از حدود یک سال مذاکره هدفمند با طالبان برای آماده کردن شرایط خروج نیروهای آمریکایی پس از ۱۸ سال از افغانستان، مذاکرات صلح را متوقف کرد.

دکمه بازگشت به بالا