اخبار هیدربین‌المللیگزارش

محبوب‌ترین رمز عبور آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۹ چه بود؟

به گزارش شانا به نقل از دویچه‌وله؛ کارشناسان می‌گویند، در انتخاب پسورد باید خلاقیت به خرج داد، آن را پیچیده انتخاب کرد و رمز عبور نباید کوتاه باشد. دلیل هشدارها و سخت‌گیری نسبت به انتخاب پسورد هم روشن است: آنها نگهبانان ایمیل‌ها، حساب‌های بانکی و دارایی‌های دیجیتال ما هستند. اما با وجود تمامی این هشدارها، کاربران آلمانی بار دیگر ثابت کردند که نه تنها توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند که خلاقیتی هم در ساخت گذرواژه‌ها ندارند.

«دوستت دارم» روی سکوی دوازدهم

در سال ۲۰۱۹ هم همانند سال پیش از آن، پسورد محبوب آلمانی‌ها «۱۲۳۴۵۶» بود. به گزارش مؤسسه‌ «اچ پی‌آی»Hasso-Plattner-Institut  در آلمان، پس از محبوب‌ترین رمزعبور، دو زنجیره‌ عددی «۱۲۳۴۵۶۷۸۹» و «۱۲۳۴۵۶۷» در رده‌های دوم و سوم رایج‌ترین پسوردها قرار گرفته‌اند.

اعدادی که به ترتیب به دنبال هم آمده‌اند؛ پسوردهای محبوب آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند.

کلمه «پسورد»، نوشته شده به انگلیسی، رمز عبور دیگری است که بر سکوی پنجم ایستاده است. عبارت «دوستت دارم» و واژ‌ه‌ «میمون» هر دو نوشته شده به انگلیسی، جایگاه ۱۲ و ۱۴ را در میان محبوب‌ترین پسوردها از آن خود کرده‌اند. به نوشته مؤسسه «اچ‌پی‌آی» انتخاب این پسوردهای ساده، دعوتی است از ربایندگان داده‌ها برای دست درازی به دارایی‌های دیجیتال کاربران.

آیا رمز عبور من هک شده‌؟

کارشناسان با توجه به حساب‌های متعددی که امروزه کاربران در اینترنت و شبکه‌های مجازی دارند که برای هر کدام هم نیاز به پسورد است، نسبت به استفاده مکرر از رمز عبور مشابه برای چندین حساب هشدار می‌دهند.

مؤسسه‌ «اچ‌پی‌آی» در آلمان سالانه میلیون‌ها اطلاعات ورودی جمع‌آوری شده توسط سرویس “Identetiy Leak Checker” را تجزیه و تحلیل می‌کند. کاربران  می‌توانند به طور رایگان با وارد کردن ایمیل خود چک کنند که آیا اطلاعات ورودیشان در شبکه هک و جایی منتشر شده یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا