اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دکتر محمداشرف غنی: طالبان باید در مذاکرات صلح به نتیجه برسند

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیروز دوشنبه در دیدار با شماری از بزرگان اقوام کشور در کاخ ریاست جمهوری، گفت: هدف از مذاکرات پایان جنگ و برقراری صلح و ثبات پایدار است. ملت آماده صلح بوده و توافق آتش‌بس سال گذشته، این را ثابت کرد.

وی افزود: پیام من برای طالبان این است که در رابطه با صلح باید به نتیجه برسند و برای خدمت به وطن و ملت، تسلیم اراده مردم شوند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: «پس از برگزاری انتخابات، همه ما مسئولیت داریم تا مسایل شخصی را کنار گذاشته و برای نجات کشور از آتش جنگ، تامین صلح و رسیدگی به مشکلات مردم، با هم متحد شویم».

وی در ادامه یادآوری کرد: «برای تمامی نیروهای امنیتی دستور داده‌ام تا در مقابل اعتراضات و تظاهرات از زور استفاده نکنند. چون نیروهای امنیتی و دفاعی سرمایه ملی ما است و باید در سیاست‌های کوچک و اختلافات، وارد نشوند».

غنی با اشاره به این که آدرس صلح، دولت افغانستان است، گفت: «صلاحیت‌های هیئت مذاکره‌کننده محدود است. باید انعطاف در هیئت موجود باشد، به این معنی که با توجه به موضوعات و نیازمندی‌ها، در آن تغییرات ایجاد شده و موثر واقع شود».

دکمه بازگشت به بالا