اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

خروج نظامیان آمریکایی؛ ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه می‌آید

آمریکا تنها ناو هواپیمابر خود را در اقیانوس آرام به بهانه خروج نیروها از افغانستان به دریای عمان اعزام کرده تا جایگزین ناو هواپیمابر «آیزنهاور» شود.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ پنتاگون به بهانه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان فرمان داده تا ناو «رونالد ریگان»، تنها ناو  هواپیمابر آمریکا در اقیانوس آرام، به همراه کشتی‌های جنگی همراه آن به دریای عمان منتقل شود.

«وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا نوشت که این ناو بندر خانگی خود را در ژاپن ترک کرده و قرار است ۴ ماهه آینده را در دریای عمان سپری کرده و جایگزین  ناو هواپیمابر «دوایت آیزنهاور» شود.

گزارش می‌افزاید که ظاهراً ماموریت ناو رونالد ریگان تا ۱۱ سپتامبر، یعنی تاریخ تعیین شده برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، پایان خواهد یافت.

گفتنی است که پیش از این نیز آمریکا به بهانه خروج از افغانستان  ۶ فروند بمب‌افکن B-52 را در قطر مستقر کرده، ۱۲ فروند F-18 را در منطقه منتقل نموده و چند سامانه موشکی را نیز از کویت به افغانستان آورده است.

براساس تازه‌ترین گزارش‌های رسمی منتشر شده از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، تاکنون معادل ۱۶۰ بار هواپیما C-17 از افغانستان خارج شده و بیش از ۱۰ هزار قطعه تجهیزات نیز برای تخریب به آژانس تدارکات دفاعی آمریکا در افغانستان سپرده است.

براساس بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، تاکنون در مجموع حدود ۱۶ تا ۲۵ درصد از روند خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

دکمه بازگشت به بالا