اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

آمریکا: خشونت طالبان روند صلح را تضعیف می‌کند

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه‌شنبه ۱۰ مارچ (۲۰ حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که طالبان برای توقف حملات بر نیروهای حمایت قاطع در افغانستان و شهرها اقداماتی را انجام داده‌اند؛ اما هنوز هم در حومۀ شهرها «افغان‌های زیادی را می‌کشند» و این رویکرد باید تغییر کند.

خانم اورتگس تاکید کرده است: «خشونت در این سطوح خطر دارد که هر دو طرف به یک چرخه خشن مبدل شوند، به هیچ جانبی کمکی نمی‌کند و صلح را تضعیف می‌کند.»

همچنین اعلامیه گفته است که براساس توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان و بیانیه مشترک ایالات متحده و افغانستان دهم مارچ، روز آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تعیین شده بود؛ اما تاکنون عملی نشده است.

سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است در حالی که مراحل مقدماتی گفتگوهای بین‌الافغانی در حال انجام است، بحران انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، مشخص‌ کردن تیم مذاکره‌کننده ملی این کشور را به تأخیر انداخته است.

خانم اورتگس گفته است: «رئیس جمهور غنی به ما گفته است که با دکتر عبدالله و دیگر رهبران افغانستان مشورت می‌کند و یک تیم فراگیر را در چند روز آینده اعلام خواهد کرد.»

دکمه بازگشت به بالا