اخبار هیدرافغانستانگزارش

پاک‌سازی ولسوالی چمتال ولایت بلخ از وجود شورشیان

هیبت‌الله علی‌زی، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید پس از دو هفته عملیات، این ولسوالی از وجود شورشیان پاک‌سازی شده است. این دستاورد بزرگ نیروهای امنیتی، با استقبال و خوش‌بینی شهروندان مزارشریف همراه شده است.

عملیات شاهین ۲۲۱ که در مربوطات ولایت بلخ جریان دارد، دستاوردهای زیادی را نصیب نیروهای امنیتی کرده است. در تازه‌ترین مورد، ﺟﻨﺮاﻝ ﻫﻴﺒﺖ‌اﻟﻠﻪ ﻋﻠﻲ‌ﺯﻱ، فرمانده ﻗﻮﻝ اﺭﺩﻭﻱ ۲۰۹ ﺷﺎﻫﻴﻦ که برای بررسی این عملیات به ولسوالی چمتال رفته بود، اعلام کرد که ولسوالی چمتال کاملاً از وجود شورشیان پاک‌سازی شده است.

فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین افزود، ﺳﺎﺣﻪ «ﭘﻞ بنگاله» ﻛﻪ در ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻄ ﻧﺨﺴﺖ ﻧﺒﺮﺩ ﻣﻴﺎﻥ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ و ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻱ اﻣﻨﻴﺘﻲ ﺑﻮﺩ اﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﭘﺎﻙ‌سازی ﺷﺪﻩ اﺳﺖ.

دستاوردهای این عملیات با استقبال شهروندان بلخ روبرو شده است.

نوید، یکی از شهروندان مزارشریف با ستایش از عملیات شاهین ۲۲۱ که تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده است، می‌گوید که طالبان بر مردم محل ظلم‌های فراوان کرده‌اند و این اعمالشان دور از انسانیت است. او از نیروهای امنیتی می‌خواهد که عملیات‌های بیشتری را برای سرکوبی بیشتر طالبان، راه‌اندازی کنند.

فریبا، یکی دیگر از شهروندان بلخ با استقبال از این عملیات، می‌گوید: طالبان یکی از گروه‌های جنایتکار است و همواره مکتب‌ها و مساجد را تخریب می‌کند.

فریبا با ستایش از نیروهای امنیتی، آنان را پاسداران واقعی جامعه می‌داند.

اﻳﻦ ﺩﺭ حالی اﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﺷﺎﻫﻴﻦ ﺩﺭ ﻭﻟﺴﻮاﻟﻲ ﭼﻤﺘﺎﻝ، ﻭﻟﺴﻮاﻝ ﻧﺎﻡ‌ﻧﻬﺎﺩ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺑﺎ ﭼﻨﺪ تن از همراهانش کشته شده است. مقامات امنیتی می‌گویند این عملیات تا تصفیه و تلاشی تمام ساحات ناامن ولایت بلخ از جود شورشیان ادامه خواهد یافت.

دکمه بازگشت به بالا