اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

دادگاه پاکستان اموال رهبر سابق طالبان را مصادره کرد

به گزارش شانا به نقل از الوقت؛ یک دادگاه ضدتروریسم در پاکستان دستور مصادره اموال «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان افغانستان که ارزش آن ۲۰۰ هزار دالر اعلام شده، را صادر کرد.

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه به نقل از منابع نزدیک به دادگاه این کشور در شهر کراچی گزارش دادند: پس از کشته شدن سرکرده سابق طالبان در خاک پاکستان، تحقیقات گسترده‌ای درخصوص هویت جعلی ملا اختر منصور و خرید ملک و زمین در پاکستان با استفاده از مدارک شناسایی غیرقانونی آغاز شد.

ملا اختر منصور او جوزای ۱۳۹۵ در حمله پهپادهای آمریکایی، در خاک بلوچستان پاکستان کشته شد.

براساس این گزارش، تحقیقات سازمان آگاهی پاکستان (FIA) که نتیجه آن به قاضی دادگاه ضدتروریسم کراچی ارائه شده است، ثابت کرد که ملا اختر منصور با هویت جعلی چند ملک و زمین در شهر کراچی به ارزش ۳۲ میلیون رویپه معادل تقریباً ۲۰۱ هزار دالر خریداری کرد.

پس از آن پرونده قضایی تامین مالی تروریسم و پول‌شویی علیه ملا منصور دایر شد و اکنون دادگاه پاکستان دستور مصادره و حراج اموال وی و دو نفر از هم‌دستانش به نام‌های اختر محمد و عمار را صادر کرد.

دادگاه ضدتروریسم پاکستان برای حراج اموال رهبر سابق طالبان، دستور چاپ آگهی در روزنامه‌های این کشور را نیز صادر کرد.

در جوزای ۱۳۹۵، وزارت داخله پاکستان اعلام کرد نتایج آزمایش دی‌ان‌ای بر روی جسد فرد کشته شده در حمله هوایی اخیر در بلوچستان، تایید می‌کند که این جسد مربوط به ملا اختر منصور سرکرده طالبان افغانستان است.

پاکستان ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در حمله هوایی به خاک این کشور و همچنین انتقاد از اقدام آمریکا برای کشتن سرکرده طالبان افغانستان، معقتد است که با کشته شدن ملا اختر منصور، دیگر نباید از طالبان انتظار داشت که به آسانی پای میز مذاکرات صلح بازگردند.

دکمه بازگشت به بالا