اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرزنانگزارش

هشدار برخی سازمان‌های بین‌المللی درباره گسترش فقر در افغانستان

پس از ممنوعیت کار زنان در افغانستان توسط گروه طالبان، شش سازمان و خیریه بین‌المللی درباره گسترش فقر در این کشور هشدار دادند.

شش سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای هشدار دادند که ممنوعیت کار زنان افغانستان با نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل، جان افراد فقیر در افغانستان را با خطر مواجه می‌کند.

شورای پناهندگان دانمارک، «اینترسوس»، سازمان‌های محافظت از کودکان، هیئت پناهندگان نروژ، «اقدام علیه گرسنگی» و «ورلد‌ویژن» هشدار دادند تصمیم اخیر حکومت افغانستان درباره منع کار زنان کمک‌های نجات‌بخش را از مردم دریغ می‌کند.

این سازمان‌ها از مقامات طالبان خواستار لغو ممنوعیت کار زنان در موسسات خیریه و سازمان ملل شدند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان نیز هفته جاری اعلام کرد به طالبان یادآوری می‌کند که نهادهای سازمان ملل بدون کارمندان زن نمی‌توانند فعالیت کنند و به کمک‌رسانی حیاتی خود که سبب نجات جان افراد می‌شود ادامه دهند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز اظهار داشت هرچند هنوز درباره ممنوعیت کار زنان در نهادهای مربوط به این سازمان در افغانستان توسط طالبان سند کتبی دریافت نکرده‌اند؛ اما از مجراهای معتبر آگاه شده‌اند که زنان افغانستان از کار با سازمان ملل منع شده‌اند.

وی گفت با مقامات طالبان گفتگو خواهد کرد تا دلیل چنین تصمیم بیان شود؛ اما این گروه تاکنون درباره هشدارهای نهادهای بین‌المللی واکنشی نداشته است.

دکمه بازگشت به بالا