اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارش

نگرانی‌ها از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان

به گزارش شانا به نقل از صدای آزادی؛ رسانه‌های محلی ایران گزارش داده‌اند که علی‌اکبر ولایتی، مشاور ارشد رهبر ایران در امور خارجی علامه‌هایی از مبتلا شدن به ‌ویروس کرونا را در خود دیده و توسط دکترش برای ۱۴ روز قرنطینه شده است.

ولایتی یکی از مشاوران ارشد علی خامنه‌ای است و از چهره‌های بانفوذ در ایران به شمار می‌رود.

تابه‌حال هشت مقام ایرانی به علت ابتلا به بیماری کرونا جان داده‌اند، از جمله سید ‌محمد میرمحمدی یکی دیگر از مشاوران آقای خامنه‌ای؛ چهارده مقام ایرانی در میان بیش از ۱۰ هزار نفری هستند که به کرونا مبتلا شده‌اند.

ایران همراه با چین و ایتالیا، از جمله سه کشوری در جهان هستند که بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس را دارند.

در میان مقام‌ها و چهره‌های برجستۀ دیگر در جهان جستن ترودو صدراعظم کانادا نیز خود را قرنطینه کرده است؛ زیرا همسرش به ویروس کرونا مبتلا شده است، هرچند دفتر ترودو گفته است که تا هنوز در بدن خود ترودو نشانه‌ای از آلوده شدن به ویروس کرونا دیده نشده است.

هم‌زمان با این، نتیجۀ معاینات مسئول روابط عامۀ رئیس جمهور برزیل فقط چند روز پس از دیدارش با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالت متحدۀ امریکا، مثبت ثابت شد؛ اما کاخ سفید می‌گوید ترامپ در نظر ندارد خود را معاینه یا قرنطینه کند.

در اروپا، ایتالیا بیشتر از هر کشور دیگر متأثر شده است، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور، شام پنج‌شنبه به بیش از یک هزار نفر رسید و شمار مبتلایان به این ویروس به بیش از ۱۵ هزار.

لیگ فوتبال ایتالیا برای فعلاً به تعویق افتاده و یوونتوس تورین، یکی از پرافتخارترین تیم‌های این کشور که کرستیانو رونالدو را نیز در خود دارد، قرنطینه شده است؛ در اسپانیا نیز لالیگا حداقل برای دو هفته برگزار نمی‌شود.

همه اعضای تیم فوتبال ریال مادرید نیز قرنطینه شده‌اند زیرا یک عضو تیم بسکتبال ریال مادرید به کرونا مبتلا شده و بیم آن می‌رود که شاید از طریق او به دیگر ورزشکاران نیز انتقال کرده باشد.

و اما بااین‌همه همهمه و سروصدا در کشورهای دیگر، چین که مرکز شیوع ویروس کرونا است، اندکی به‌سوی آرامش روان است. شمار موارد تازه مثبت کرونا در چین دیروز هفت مورد ثبت شد و هشت نفر در یک شبانه‌روز گذشته در چین جان دادند.

درمجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین بیش از هشتاد هزار و هشتصد نفر است؛ بیش از سه هزار نفر دیگر در این کشور درنتیجه ابتلا به ویروس کرونا جان داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا