اخبار هیدرافغانستانزنانگزارش

آغاز نخستین برنامه آموزشی «پروموت» برای آموزگاران مکاتب در فاریاب

به گزارش خبرگزاری شانا، پروژه « TPT آموزش آماده گی معلمین» نخستین پروژه پروموت با همکاری موسسه رفاه اجتماعی برای زنان وکودکان در فاریاب آغاز شد.

 فرشته حمیدی، مسئول موسسه رفاه اجتماعی برای زنان و کودکان، گفت که این برنامه به مدت ۱۶ روز ادامه می‌یابد و در این مدت ۷۵ تن از آموزگاران مکاتب خصوصی توسط ۵ تن از ترینران آموزش داده می‌شوند.

 وی گفت این شمار آموزگاران در برنامه آموزشی با متودهای تدریسی مطابق معیارهای مکاتب خصوصی کشورهای خارجی آشنایی پیدا می‌کنند.

 از سویی هم بانو حمیدی از حمایت و تلاش‌های والی فاریاب برای آغاز پروژه پروموت در این ولایت برای توانمندسازی بانوان سپاسگزاری کرد.

داکتر نقیب‌الله فایق، والی فاریاب که در برنامه افتتاح برنامه آموزشی آموزگاران مکاتب خصوصی توسط موسسه رفاه اجتماعی زنان و کودکان در چوکات پروژه پروموت صحبت می کرد، گفت که پروژه پروموت یکی از برنامه‌های مفید برای توانمندسازی بانوان است.

والی فاریاب همچنین با تأکید بر افزایش ظرفیت بانوان گفت که باید ما توانایی‌های بانوان را افزایش دهیم تا در بخش‌های مختلف ظرفیت پیدا کنند و حضور این قشر درعرصه‌های مختلف افزایش یابد.

همچنین والی فاریاب از نبود توانایی مالی بانوان دراین ولایت یاد کرد و این مسئله را باعث نبود زنان تجارت‌پیشه در این ولایت عنوان کرد. او افزود که باید بانوان مورد حمایت قرار بگیرند و در قسمت توانمندسازی زنان و نقش آنان در بازار تجارت و سایر بخش‌ها با جلب توجه دونرها زمینه‌سازی شود.

  • بصیره مصمم، خبرگزاری شانا، فاریاب
دکمه بازگشت به بالا