اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

۱۳۰ میلیون دالر بودجه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

 به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از طلوع نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات امروز (پنج‌شنبه ۸ جوزا) در نشستی خبری در کابل اعلام کرد که در روز ششم ماه میزان امسال تنها انتخابات ریاست جمهوری را برگزار خواهد کرد و انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات مجلس نمایند‌گان غزنی در این تاریخ برگزار نخواهد شد.

این کمیسیون می‌گوید که تاریخ برگزاری انتخابات مجلس نمایند‌گان غزنی و نیز انتخابات شوراهای ولایتی را بعداً اعلام خواهد کرد.

حوا علم نورستانی، رئیس این کمیسیون می‌گوید که به علت محدودیت زمانی، مشکلات بودجه‌‌ای و فنی هر سه انتخابات به صورت همزمان برگزار نمی‌شود. نورستانی گفت: «کمیسیون پس از رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها با جوانب ذی‌دخل، و به دلیل محدودیت زمانی، بودجوی و تخنیکی برای برگزاری همزمان سه انتخابات و عدم تحقیق شرایط قبلی و همچنان به منظور مدیریت بهتر انتخابات ریاست‌جمهوری و قابل قبول بودن انتخابات برای جوانب ذی‌دخل، مخصوصاً مردم افغانستان، تصمیم اتخاذ کرد که صرف انتخابات ریاست‌ جمهوری به تاریخ شش میزان برگزار شود.»

به گفته بانو نورستانی، قرار است درباره زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان غزنی و انتخابات شوراهای ولایتی در آینده تصمیم گرفته شود.

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که هرچند روند ثبت‌نام‌های تقویتی برای انتخابات ریاست جمهوری با شناسنامه‌های کاغذی انجام خواهد شد، اما در روز انتخابات انگشتان رای‌دهندگان در دستگاه‌های شناخت بایومتریک ثبت خواهند شد.

کمیسیون انتخابات از حکومت و جامعه جهانی نیز می‌خواهد که فراهم‌سازی در حدود ۱۳۰ میلیون دالر بودجه برگزاری انتخابات را نهایی کند.

دکمه بازگشت به بالا