اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارش

خدمات کنسولی سفارت افغانستان در تهران متوقف شد

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده ‌است: «به اطلاع همه مراجعین کنسولی سفارت کبرای جمهوری افغانستان در تهران رسانده می‌شود امروز شنبه ۳ حوت ۱۳۹۷ با توجه به مشاهده و میزان تشخیص ویروس کرونا در برخی از ولایت‌های جمهوری اسلامی ایران، با در نظر داشت ازدحام مراجعین در بخش قونسلی این نمایندگی، به منظور اتخاذ تصامیم و تدابیر لازم جهت وقایه و جلوگیری از انتشار‌ این بیماری‌ کشنده که معمولاً در تجمعات به سرعت شیوع می‌یابد، از ارائه خدمات قونسلی معذور می‌باشد».

به گفته این سفارت، مراجعینی که نوبت اینترنتی دارند نیز زمان مراجعه آن‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

سفارت افغانستان در تهران یادآوری کرده است که برای سلامتی هموطنان و مراجعین، ناگزیر است تمام تدابیر احتیاطی لازم و ضروری را روی دست بگیرد.

از سوی دیگر، وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان شنبه ۳ حوت اعلام کرد، برای پیش‌گیری و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، در نقاط مرزی با ایران تدابیر جدی گرفته و دستور داده شده است تا از قاچاق ماسک به بیرون از کشور جلوگیری شود.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای نوشت، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان با رئیسان صحت عامه ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز و قندهار از طریق «ویدیوکنفرانس» گفت‌وگو کرد و تدابیر جدی را که از سوی آنان برای پیش‌گیری از این ویروس گرفته شده است، مورد ارزیابی قرار داد.

فیروز به رئیسان صحت عامه این ولایت‌ها دستور داد تا تیم‌های سکریننگ (ارزیابی) را بیشتر تقویت نمایند، برنامه‌های آگاهی‌دهی را در پیوند به اعراض و علایم این ویروس برای کارمندان صحی و مردم افزایش دهند و از قاچاق ماسک به بیرون از این کشور جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا