اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

واکنش دکتر عبدالله به بازداشت استادان دانشگاه کابل

دکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که استادان دانشگاه برای انجام فعالیت تروریستی داعش زمینه‌سازی می‌کردند.

به گزرش شانا به نقل رسانه‌ها، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، در واکنش به بازداشت استادان دانشگاه کابل می‌گوید که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این افراد برای انجام فعالیت تروریستی داعش زمینه‌سازی می‌کردند.

دکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست امروز دوشنبه (۱۷ سرطان)، شورای وزیران در پیوند به بازداشت استادان دانشکده شرعیات دانشگاه کابل گفت: «در روزهای اخیر ریاست امنیت ملی تعدادی افراد سرشناس که برای شبکه تروریستی داعش کار می‌کردند بازداشت و زمینه فعالیت این گروه را محدود کرده است.»

آقای عبدالله می‌گوید که افراد بازداشت شده کارت شبکه تروریستی داعش را داشتند و اسامی آنان نیز منتشر شده است. او با اشاره به این که مردم افغانستان به صورت عموم افکار معتدل دارند، افزود که این افراد با استفاده از وضعیت موجود، برای داعش تبلیغات و در پهلوی آن برای انجام فعالیت‌های تروریستی این گروه زمینه‌سازی می‌کردند.

به گفته او، تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد با انفجارها و حملات تروریستی داعش در کابل ارتباط مستقیم داشتند. رئیس اجرایی از مردم افغانستان خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا این‌گونه افراد در بین‌شان جای نگیرند. این در حالی است که هفته گذشته دو استاد دانشکده شرعیات دانشگاه کابل به نام‌های عبدالظاهر داعی و معروف راسخ به اتهام همکاری با داعش توسط نیروهای ریاست امنیت ملی بازداشت شدند.

روز گذشته نیز یک استاد دیگر دانشکده شرعیات به نام مبشر مسلم‌یار و همچنین دو دانشجوی این دانشکده به نام‌های احمد طارق و احمد فاروق به اتهام همکاری با داعش از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا