اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

داوودزی: طالبان خواستار آوردن امارات اسلامی است

به گفته زلمی‌خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، برای سرعت بخشیدن به پروسه صلح، هفتمین بار است که به کشورهای مختلف اروپایی سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از رادیو آزادی، دیروز یک‌شنبه نخستین دیدار این دور سفر خلیلزاد با یکی از مقامات وزارت خارجه پاکستان بود که ریاست آن را «آفتاب کوکر» مقام ارشد این وزارت به دوش داشت.

آقای داوودزی گفت: با وجود آنکه جزئیات این نشست مشخص نیست؛ ولی افزون بر بهبود روابط کابل – اسلام‌آباد مواردی وجود دارد که گفتگو‌های طرفین درباره آن ضروری خواهد بود. رئیس دارالانشای شورای عالی صلح، دیروز به رسانه‌ها گفت: نشانه‌هایی دیده شده است که طالبان خواستار آوردن امارت اسلامی است.

در همین حال نماینده ویژه آمریکا در این باره از پاکستان وضاحت خواست و گفت از نفوذش بر پاکستان استفاده بیشتر کند و از طالبان بخواهد تا با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.

به گفته آقای داووزی، پاکستان فرصت نشست صلح را میان طالبان و نماینده آمریکا فراهم کرده است و  نیز طالبان گفته بود که تصمیم به ایجاد امارت اسلامی را ندارد؛ اما رئیس دارالانشای شورای عالی صلح می‌گوید: وضعیت اقتصادی پاکستان بدتر از هر زمان دیگر است و نیازمند کمک‌های آمریکا است، پس به نظر می‌رسد که در بدل امتیازات اقتصادی در بخش صلح افغانستان با آمریکا همکاری کند.

دکمه بازگشت به بالا