گزارش

ناامیدی خانواده عبدالرئوف از ناتوانی حکومت مبنی بر رهایی فرزندشان

عبدالرئوف، کودک نه‌ساله‌ای که بیش از صد روز از اختطاف وی گذشته و دولت در این مدت برای رهایی وی از ناتوان بوده است.

محمدنبی، پدر عبدالرئوف امروز (یک‌شنبه،۱۲ دلو) در یک کنفرانس خبری می‌گوید که مهلت داده شده برای رهایی فرزند‌اش از سوی معاون نخست رئیس جمهور نیز به پایان رسیده و آنها یک هفته دیگر برای آزادی پسر شان از چنگ آدم ربایان به حکومت فرصت داده‌اند.

براساس گفته‌های پدر عبدالرووف نه ساله، معاون نخست ریاست جمهوری در دیدار با آنها، ۱۵ روز برای رهایی فرزند‌اش از این خانواده فرصت خواسته، اما در این مدت نیز کودک اختطاف شده به خانواده‌اش برنگشته است.

هم‌چنان رئیس جمهور غنی نیز برای مسوولان امنیتی بلخ هشدار داده بود که در جریان یک هفته کودک ربوده شده را آزاد نسازند از وظایف شان برکنار خواهد کرد، اما خانواده عبدالرووف گفته که سخنان آقای غنی در حد یک شعار باقی مانده و تا هنوز تلاش‌ها برای رهایی فرزند اش بی‌نتیجه بوده و رئیس جمهور نیز سخنان‌اش را عملی نکرده است.

پدر عبدالرووف گفته که آدم ربایان در ابتدا از وی جهت رهایی پسر اش ۱.۵ میلیون دلار خواسته اند که رفته رفته این مقدار پول زیاد شده و اکنون اختطاف‌گران برای آزادی عبدالرووف ۲ میلیون دلار می‌خواهند.

به گفته‌ای پدر این‌کودک، آنها به نزد طالبان نیز جهت رهایی پسرشان مراجعه کرده اند که طالبان ۱۱ تن را در پیوند به اختطاف عبدالرووف بازداشت کرده و از میان این اشخاص ۹ تن آنان به دست داشتن در این قضیه اعتراف کرده‌اند.

همزمان با این، نزدیکان و شماری از معترضان می‌گویند که اگر حکومت تا یک هفته دیگر به خواست‌های آنان مبنی بر رهایی کودک اختطاف شده از چنگ آدم ربایان رسیدگی نکند، این معترضان راه‌های مواصلاتی و بنادر تجارتی شمال را مسدود خواهند‌ کرد.

در همین حال، فرهاد عظیمی، والی بلخ از تلاش‌ها برای رهایی عبدالرووف سخن زده می‌گوید که در پیوند به این قضیه بیش از ۲۰ نفر بازداشت شده است.

به گفته والی بلخ، سر نخ‌های به دست آمده که نشان می‌دهد عبدالرووف هرچند روز در جاهای مختلف نگهداری شده، اما محل بود و باش اصلی و دقیق وی تا هنوز تثبیت نشده است.

والی بلخ هم‌چنان در بیانات خود تصریح می‌کند اعتراض حق هر شهروند است، اما اعتراض کننده‌گان باید براساس قانون به دادخواهی بپردازند.

خانواده عبدالرووف هشدار می‌دهند که در صورت عدم رسیدگی به مشکلات شان از سوی حکومت آنان به دفتر ملل متحد نیز شکایت کرده و از یوناما برای رهایی فرزند شان از چنگ آدم ربایان کمک خواهند خواست.

دکمه بازگشت به بالا