اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

ترامپ: تا نابودی کامل تروریسم افغانستان را ترک نخواهیم کرد

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: کشورش هرگز طرفدار جنگ بی‌پایان در افغانستان نیست.

وی ضمن محکوم کردن  جنایات طالبان در افغانستان اظهار داشت: نیروهای نظامی آمریکا تا نابودی تروریسم در افغانستان باقی خواهند ماند.

وی افزود: متأسفانه طالبان به حملات وحشیانه خود ادامه داده‌اند. ما به کار کردن با ائتلافی از شرکای افغانستانی خود ادامه می‌دهیم تا بتوانیم تروریسم را نابود کنیم. ما هرگز از تلاش برای تبدیل کردن صلح به یک واقعیت دست نخواهیم کشید.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده هرگز طرفدار جنگ‌های بی‌پایان نیست و اینکه او در صدد دست یافتن به آینده روشن‌تری برای افغانستان است.

گفتنی است که دونالد ترامپ سه هفته پیش مذاکرات کشورش با طالبان را به علت ادامه حملات انفجاری و انتحاری طالبان در افغانستان لغو کرد.

این در حالیست که، رئیس‌ جمهور آمریکا چندی پیش در مصاحبه با فاکس‌نیوز از تداوم حضور اطلاعاتی آمریکایی در افغانستان حتی در صورت توافق احتمالی با طالبان خبر داده بود.

ترامپ در پاسخ به این سؤال مجری فاکس‌نیوز که آیا نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان پس از توافق احتمالی با طالبان همچنان در افغانستان باقی خواهند ماند، گفت: «بلی، ما باید حضورمان را در آنجا تا حدی حفظ کنیم و این کار را خواهیم کرد. اگرچه تعداد نظامیان ما در آنجا به میزان چشم‌گیری کاهش خواهد یافت، ولی ما همیشه در آنجا حضور خواهیم داشت و این حضور بیش‌تر در سطح بالای اطلاعاتی خواهد بود.»

دکمه بازگشت به بالا