اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

طالبان: تاجران افغانستانی در چابهار دچار چالش‌ شده‌اند

رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان گفته است که بندر چابهار ایران ظرفیت‌های لازم را نداشته و تاجران افغانستانی در چابهار دچار چالش‌هایی شده‌اند که باید برطرف شود.

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ محمدیونس مهمند، رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان گفته است کنسرسیومی در افغانستان برای برطرف کردن مشکلات راه‌آهن خواف – هرات تشکیل شده است تا این طرح به زودی کامل شود.

به گزارش «اتاق بازرگانی خراسان رضوی»، مهمند در نشستی با اعضای هیات رییسه این اتاق اظهار کرد که هم‌اکنون صدها شرکت چینی در افغانستان در حال فعالیت هستند؛ اما تعداد معدودی از شرکت‌های ایرانی در افغانستان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین افزود: با توجه به موانع ایجاد شده در تجارت از طریق بندر کراچی برای افغانستان، تاجران افغانستانی تمایل زیادی برای تجارت از طریق چابهار دارند؛ اما تاکنون ظرفیت پذیرش حجم زیاد تجارت و تردد کانتینرها در بندر چابهار ایجاد نشده است و باید تلاش‌های بیشتری برای توسعه ظرفیت این بندر صورت گیرد.

مهمند ادامه داد: اولویت نخست بازرگانان افغانستانی، تجارت از مسیر دریاست و بندر چابهار نیز در کوتاه‌ترین فاصله با این کشور قرار دارد. اما این بندر ظرفیت‌های لازم را نداشته و تجار افغانستانی در چابهار دچار چالش‌هایی شده‌اند که باید برطرف شود.

  • پروانه سما صمدی، خبرگزاری شانا، بروکسل
دکمه بازگشت به بالا