اخبار هیدرافغانستانگزارش

آغاز خیزش‌های مردمی در برابر داعش در کُنر

منابع امنیتی کشور اعلام کرده‌اند که پس از افزایش وحشت و خشونت داعشیان در کُنر، اکنون مردم محل به همکاری نیروهای امنیتی در برابر داعشیان قیام مسلحانه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا، منابع امنیتی که نمی‌خواهند نامشان افشا شود می‌گویند: «دست‌کم از یک هفته به این سو، مردم محل در ولسوالی‌هایی که داعشیان مستقر است به همکاری نیروهای امنیتی کشور دست به قیام مسلحانه زده و داعشیان را از بیش‌تر مناطقی که از این پیش حضور داشتند به عقب رانده‌اند.»

این منابع می‌افزایند:«از اثر تلاش‌های مردم محل در کنُر، داعشیان از مناطق برج کندو، وچ ناو ولسوالی دره پیچ پس از مقاومت شدید عقب‌نشینی کرده‌اند. سپس جنگجویان داعش به کوه‌های برکوردر که در میان ولسوالی واما نورستان و چپه دره کُنر موقعیت دارد پس از درگیری شدید متواری شدند. افزون بر آن قیام‌کننده‌ها از چندین استقامت بر پایگاه‌های داعشیان حمله‌ور شده و این گروه را از محل به عقب راندند. در حال حاضر داعشیان از مناطق شگلی، شهیدانو کندو وتلی تنگی و دمانی سر ولسوالی چپه دره که پایگاه داشتند به عقب رانده شده‌اند.»

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که از این پیش گروه طالبان مدعی شده بودند شماری از سران داعش که در کنر از سوی این گروه محاصره شده بود به کمک نیروهای آمریکایی آزاد شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا