اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

نمایندگان طالبان با مقام‌های روسیه مذاکره کردند

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ سهیل شاهین، سخنگوی طالبان به تاس گفت: هیئت طالبان با ضمیر کابولوف، نماینده رئیس جمهوری روسیه دیدار و با وی درباره سیر اوضاع پیرامون روند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

وی افزود: هیئت طالبان اکنون در مسکو به‌سر می‌برد. روسیه از مذاکرات آمریکا و طالبان حمایت کرده و از طرف دیگر خود نیز وارد مذاکره با طالبان شده است.

دولت افغانستان بارها از این رویه که توسط روسیه و آمریکا دنبال می‌شود انتقاد کرده است و مذاکره با طالبان را رسمیت بخشیدن به اقدامات تروریستی این گروه ومهر تایید بر اقدامات تروریستی طالبان برای ماندن در قدرت ارزیابی می‌کند.

روسیه همچنین در نشستی که چند ماه پیش در مسکو برگزار شد از طالبان دعوت کرد و نمایندگان این گروه با شخصیت‌های سیاسی افانستان دیدار کردند؛ هرچند که از سوی دولت افغانستان هیچ نماینده‌ای در این نشست حضور نداشت.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان به تازگی از مذاکرات آمریکا با طالبان حمایت کرده است که نشان می‌دهد گویی روسیه و آمریکا حداقل در خصوص افغانستان به اشتراک نظر رسیده‌اند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنج‌شنبه از آمریکا و طالبان خواست مذاکراتی که گفته شده به بن‌بست رسیده را هرچه سری‌عتر از سر بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا