اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

فرمانده پیشین سنتکام: با خروج امریکا، داعش در افغانستان تقویت شده است

فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا از «تمایل شدید» داعش برای حمله به امریکا و دیگر قدرت‌های خارجی هشدار داد.

فرانک مکنزی گفت که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، موجب رشد داعش خراسان در این کشور شده است.

مکنزی دیروز یک‌شنبه، ۱۲ حمل، در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را زمینه‌ساز رشد شاخه خراسان داعش در افغانستان دانست و نسبت به افزایش تهدیدات جهانی این گروه هشدار داد.

او معتقد است که ایالات متحده باید به جای خروج کامل از افغانستان در آگست ۲۰۲۱، می‌بایست بخشی از نیروهای خود را در افغانستان حفظ می‌کرد. او با اشاره به اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، مبنی بر توانایی نظارت بر افغانستان از راه دور گفت که «ما در افغانستان تقریباً هیچ توانایی برای زیرنظر گرفتن این کشور نداریم.»

این جنرال عدم حضور نیروهای امریکایی در افغانستان را موهبتی برای داعش و گروه‌های شبه‌نظامی دیگر دانست و افزود: «متاسفانه، ما دیگر آن فشار را بر آنها وارد نمی‌کنیم، بنابراین آنها آزادند قدرت پیدا کنند، برنامه‌ریزی کنند و هماهنگ کنند.»

مقامات امریکایی بارها درباره حضور و فعالیت گسترده شاخه خراسان داعش در افغانستان هشدار دادند. در اوایل ماه جاری یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه خواستار حمله به مواضع این گروه در افغانستان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا