گزارش

دادخواهان برق بلخ، اگر به خواست‌های ما رسیدگی نشود دست به نافرمانی مدنی میزنیم

اعضای گروه دادخواهان برق بلخ پس از راهپیمایی‌های زیاد مبنی بر کاهش صرفیه برق از بی‌توجهی حکومت در جهت رسیده‌گی به خواست‌های شان انتقاد می‌کنند.

سر انجام پس داد خواهی‌ها و راهپیمایی‌ها مبنی بر کاهش بهای برق بلخ، شماری از معترضین می‌گویند که آنها در کنار درب ریاست برشنا بلخ خیمه‌ای تحصن برپا خواهند‌کرد.

اعضای گروه دادخواهان برق بلخ گفته‌اند که پس از وعده‌های زیاد از سوی حکومت برای کاهش بهای برق، هنوزهم تغییری در تعرفه برق ولایت بلخ وارد نشده است و آنها را ناگزیر به برپایی خمیه‌ای تحصن کرده است.

باور بامیک، عضو گروه دادخوهان برق بلخ هشدار می‌دهد اگر این‌بار به خواست‌های آنها توجه صورت نگیرد دست به اعتراضات گسترده‌تر و نافرمانی‌های مدنی خواهند‌ زد.

در همین حال، حمیدالله حمیدی، رییس برشنا بلخ گفته که تغییر در تعرفه برق از صلاحیت‌های دافغانستان برشنا شرکت نیست و آنها هیچ نقشی در قسمت یکسان سازی برق ندارند.

به گفته‌ای وی، موضوع یکسان سازی برق را با اداره تنظیم امور انرژی شریک ساختند و پلان روی یکسان سازی تعرفه برق جریان دارد.

بیش از سه سال می‌شود که گروه دادخواهان برق بلخ برای کاهش بهای برق، داد خواهی می‌کنند به گفته اعضای این گروه تا هنوز به خواست‌های آنان رسیده‌گی نشده است و این کار حکومت را بی عدالتی در برابر باشنده‌گان بلخ می‌دانند.

دکمه بازگشت به بالا