اخبار هیدربازسازیبهداشتگزارش

افتتاح بخش تداوی همودیالیزم یا شست‌و‌شوی گرده در شفاخانه حوزوی کندز

سمیع‌الله قریشی، شانا نیوز، کندز

اعتماد و همکاری مردم زمینه‌ساز پیشرفت و ترقی جامعه است، این مطلب را عبدالجبار نعیمی، والی کندز در محفلی که به مناسبت بهره‌برداری دو پروژه به ارزش ۲۲ میلیون افغانی در بخش صحت عامه کندز در تالار این ریاست راه‌اندازی شده بود در حالی که رئیس و اعضای شورای ولایتی، داکتر محب‌الله زهیر، رئیس طب معالجوی وزارت صحت عامه و هیئت همراه ایشان و شماری از مسئولان ادارات اشتراک کرده بودند، بیان کرد.

والی کندز افزود: امروز بسیار زیاد خرسندم که شفاخانه بخش تداوی همودیالیزم (شست‌وشوی گرده) در ولایت کندز فعال می‌شود.

پیش از این مردم ما برای تداوی تکلیف گرده به کابل و خارج از کشور می‌رفتند؛ اما با فعال شدن این مرکز صحی مشکلات مردم را از این بابت مرفوع خواهد کرد.

آقای نعیمی افزود:‌ داکتران ما و پرسونل طبی شفاخانه حوزوی مسئولت دارند تا مشکلات و چالش‌هایی که در این شفاخانه و جود دارد مشخص کنند و آن را با اداره مرکزی در میان بگذارند. ما باید بتوانیم خدمات معیاری و اساسی را در بخش صحت برای مردم ارائه کنیم.

قابل یادآوری است که ساختمان مرکز همودیالیز تقریباً یک میلیون افغانی و تجهیزات ۱۳ میلیون افغانی و بخش گدام معافیت کتلوی ۸.۵ میلیون افغانی هزینه برداشته است. در این گدام مواد واکسین ولایت‌های کندز، بغلان، تخار و بدخشان نگهداری می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا