اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

وزیر دفاع طالبان: حلقات مزدور با اطلاعات دروغین، افغانستان را کشوری خطرناک معرفی می‌کنند

مولوی محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان گفته است که پروژه‌ داعش در افغانستان ریشه و ثمر ندارد، سازندگان و تمویل‌کنندگان این پروژه باید این حقیقت را بپذیرند.

به گزارش شانا به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ مولوی مجاهد، وزیر دفاع گروه طالبان گفته است که تعدادی از حلقات داخلی و خارجی در تلاشند، جهانیان را از ناحیه افغانستان دچار تشویش کنند، این حلقات مغرض و مزدور اطلاعات کاذب تولید می‌کنند و آن را از راه‌ها و کانال‌های مختلف به آدرس‌های موردنظر می‌رسانند و افغانستان را به کشورهای منطقه و جهان خطر معرفی می‌دارند.

وی گفت: تولید و تهیه اطلاعات و معلومات کاذب اکنون برای این حلقات به یک پیشه مبدل گشته و می‌خواهند از این طریق امتیازات مادی و سیاسی بدست آوردند و به اهداف شوم‌شان برسند.

وی در ادامه افزود: «ما حلقاتی را که اینگونه اطلاعات را تولید و پخش می‌کنند می‌شناسیم؛ متأسفانه سازمان ملل بخصوص شورای امنیت شکار چنین اطلاعات کاذب شده‌ است.»

به گفته‌ وی در افغانستان امنیت سرتاسری تامین است و واقعات حلقات شریر و فتنه‌‌گران در دوازده ماه اخیر در مقایسه با دوازده ماه گذشته آن «۹۰» در صد کاهش یافته است.

در حالی وی چنین ادعایی می‌کند که اخیراً بر میزان حملات جبهات مخالف طالبان در نقاط مختلف کشور افزوده شده است.

مولوی مجاهد همچنین گفت که در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته گراف سرقت‌های مسلحانه در کشور به گونه چشمگیری کاهش یافته است و در دوسال گذشته صدها تن قاچاق‌بر گرفتار شده‌اند و دها هزار میل سلاح از افراد و اشخاص غیرمسئول جمع‌آوری شده است.

او در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که به گفته آگاهان بر میزان ترور و قتل در نقاط مختلف کشور افزوده شده است، در آخرین مورد یکی از استادان آموزشگان مسلم در کابل به دست افراد ناشناس کشته شده است.

دکمه بازگشت به بالا