اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

سخنگوی وزارت خارجه برکنار شد

به گزارش شانا به نقل از وبسایت رسمی ریاست جمهوری، صبغت‌الله احمدی، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه، به علت اظهارات غیرمسئولانه‌ در رسانه‌ها، از وظیفه کار شده است.

بر اساس حکم رئیس جمهور، میرویس ناب که قبلاً به عنوان سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ترکمنستان ایفای وظیفه می‌کرد، افزون بر اینکه به عنوان معاون همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه کار خواهد کرد، تا تقرر سخنگوی جدید آن وزارت، امور ریاست سخنگو و اطلاعات عامه را نیز به پیش خواهد برد.

گفتنی است که صبغت‌الله احمدی، در واکنش به سفر هیئت طالبان به پاکستان گفته بود: صلح از اولویت‌ها و نیاز مردم افغانستان، ما باید یک روز به صلح برسیم.

وی در ادامه تاکید کرده بود که کابل از تلاش هر کشوری استقبال می‌کند و امیدوار است که پاکستان برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره با دولت افغانستان روراست و عملی کار کند.

در روزهای گذشته یک هئیت طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر با سفر به اسلام‌آباد با استقبال گرم مقام‌های پاکستانی روبرو شد؛ «صدیق صدیقی» سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این سفر قبلا گفته بود: «میزبانی از گروهی که هنوز دست به خشونت می‌زند، خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است.»

صدیقی گفته بود که این نشست‌ها کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند و هنوز هم تعهدی در گروه طالبان نسبت به صلح نمی‌بینیم.

دکمه بازگشت به بالا