اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاب سردبیردانشگاهشهروندانعکسگزارش

کاهش ۵۰ درصدی دانشجویان در دانشگاه‌های افغانستان

شماری از مسئولان و استادان دانشگاه‌های خصوصی در کابل می‌گویند که احتمال می‌رود شماری از دانشگاه‌ها به علت مشکلات اقتصادی ورشکست شوند.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، بسیاری از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور، به علت افزایش ناامیدی و سرخوردگی، با ترک افغانستان راهی کشورهای دیگر شدند و از طرفی نیز امارت اسلامی با وضع قوانین سخت‌گیرانه، تدابیر دشواری را وضع کردند.

گل‌رحمان قاضی، رئیس دانشگاه قلم می‌گوید که جوانان از تحصیل دلسرد شده و به آینده خود بی‌اعتماد شده‌اند و افزون بر آن، مشکلات اقتصادی توان پرداخت هزینه‌ها را از آنان گرفته است.

اتحادثه دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی نیز می‌گوید به علت مشکلات اقتصادی و تحولات سیاسی، 50 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها کاهش یافته است.

محمدکریم ناصری، مسئول مطبوعات اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی نیز می‌گوید شمار دانشجویان پس از تحولات اخیر، 50 درصد کاهش یافته است.

اما افزون بر واقعیت‌های عینی جامعه، خالقداد احمدتقی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی نیز می‌گوید پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی، زمینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی و دولتی برابر شده است و دانشجویان می‌توانند به درس‌های خود ادامه دهند.

دکمه بازگشت به بالا