اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارش

بخش ویژه کنترل ویروس «کرونا» در شفاخانه افغان – جاپان ایجاد شد

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ این وزارت با انتشار خبرنامه‌ای نوشت، بخش ویژه کنترل ویروس کرونا دارای ۱۰۰ بستر مجهز با تمام امکانات است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان می‌گوید، این بخش به‌منظور کنترول ویروس «کرونا» و جلوگیری از انتشار آن آماده شده است و در ولایت‌های دیگر نیز چنین تدابیر گرفته شده است.

فیروز اضافه کرد: «خوشبختانه تاکنون هیچ واقعه مثبت این ویروس در کشور تثبیت نشده است و در صورت شیوع این ویروس، مبتلایان در این مرکز تحت مراقبت قرار می‌گیرند.»

وی افزود: بخش لابراتوارهای این وزارت توانایی تشخیص ده نوع ویروس را دارد و پزشکان که در این بخش توظیف شده است، افراد متخصص و با تجربه‌اند.

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد، برای پیش‌گیری از ویروس کرونا، تیم‌های بهداشتی را در میدان‌های هوایی کابل، بلخ، قندهار و هرات که در آن پروازهای بین‌المللی صورت می‌گیرد توظیف کرده و مسافران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. همچنین در مرزهای زمینی کشور نیز تیم‌های بهداشتی توظیف شده و مسافران را ارزیابی می‌کند.

این وزارت می‌گوید: «تب، سرفه و تنگی نفس از اعراض اولیه این ویروس می‌باشند. استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با صابون و مواد ضدعفونی‌کننده و بلند بردن مقاومت بدن از موارد مهم وقایه در برابر این ویروس گفته شده است.»

از سوی دیگر، تلویزیون رسمی چین سه‌شنبه ۴ فبروری ۲۰۲۰ اعلام کرد ۶۴ تن دیگر از مردم این کشور در اثر مبتلا به ویروس کرونا در ایالت هوبی در مرکز چین فوت کردند.

بر این اساس آخرین آمار تعداد کل جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا تا پایان روز دوشنبه ۳ فبروری به ۴۲۵ تن رسیده است.

به گزارش تلویزیون رسمی چین، ۲۳۴۵ تن دیگر از شهروندان این کشور در ایالت هوبی؛ جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در دسامبر سال گذشته ظاهر شد نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. طبق این گزارش‌ها تعداد کل افرادی که تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند به ۱۳۵۲۲ تن افزایش یافت.

دکمه بازگشت به بالا