اخبار هیدرافغانستانبهداشتگزارش

ضدعفونی شهر آیبک، مرکز ولایت سمنگان

منیر رحیمی، مسئول مطبوعات فرماندهی پولیس سمنگان گفت برنامه ادویه‌پاشی و ضدعفونی شهر آیبک صبح امروز توسط منسوبین مدیریت اطفائیه فرماندهی پولیس با همکاری مسئولان کلنیک الشفاء آغاز شد.

به گفته وی از طریق این برنامه تمام بازار بالا و پایین شهر آیبک و نواحی سه‌گانه آن توسط دوعراده موتر اطفائیه مدیریت اطفائیه فرماندهی پولیس ادویه‌پاشی و ضدعفونی شده است.

وی گفت در این برنامه مسئولان کلنیک الشفاء ۴ هزار لیتر مواد ضدعفونی را در اختیار آنان گذاشته‌اند و قرار است این برنامه در چند مرحله طی یک ماه ادامه یابد.

در همین حال دکتر عبدالخلیل مصدق، رئیس صحت عامه سمنگان با قدردانی از این فعالیت مدیریت اطفائیه فرماندهی پولیس و مسئولان کلنیک معالجوی الشفاء، گفت: ضدعفونی بازار و نواحی شهر آیبک برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا امروز توسط دو عرداه موتر اطفائیه آغاز شد و این بهترین و خوب‌ترین گزینه برای ضدعفونی شهر است.

آقای مصدق گفت درباره قرنطینه شهر آیبک توسط کمیته کرونا تصمیم گرفته نشده است؛ اما آنان قبلاً برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمام هوتل‌‌ها، رستورانت‌ها، حمام‌ها، ماهی‌پزی‌ها و سلمانی‌ها متوقف کرده‌اند.

او از تمام باشندگان ولایت سمنگان خواست اگر کار ضرور نداشته باشند از خانه خارج نشوند.

به گفته وی در ولایت سمنگان تاکنون ۴ واقعه مثبت کرونا ثبت شده است و یکی از افراد مصاب پس از شفایافتن دوباره به خانه بازگشته است.

  • سهیلا نبی‌زاده، خبرگزاری شانا، سمنگان
دکمه بازگشت به بالا