اخبار هیدرافغانستانگزارش

والی هرات در دیدار با سرکنسول جدید ایران خواستار عقب‌نشینی دیوار این کنسولگری شد

محمد صدیقی‌فر، سرکنسول جدید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات، طی دیداری با والی این ولایت رونوشت روانامه کاریشان را به عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات تقدیم کردند.

 در این دیدار سرکنسول جدید ایران در هرات،  بر توسعه روابط دوستانه و نیک دو کشور تاکید کرد.

این مقام دیپلومات ایرانی در حوزه غرب کشور، بر  اشتراکات زیاد و متعدد میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت تلاش خواهد کرد تا در دوره ماموریت خویش میزان همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان را افزایش داده و سطح ارائه خدمات را نیز به حداکثر برساند.

در همین حال عبدالقیوم رحیمی، والی هرات ضمن ابراز خرسندی از تعیین آقای صدیقی‌فر به عنوان سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در هرات  به توسعه همکاری‌های پایدار کشور جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها تاکید کرد.

آقای رحیمی، والی هرات ضمن معرفی مختصر شهر هرات افزود: هرات به علت همسایگی با جمهوری اسلامی ایران به یکی از ولایت‌های ویژه افغانستان تبدیل شده است و امیدوارم میزان همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان در دوره ماموریت جدید شما در هرات توسعه و رشد قابل توجه داشته باشد.

والی هرات، توجه جدی سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران را برای تسریع روند عقب‌نشینی دیوار کنسولگری خواستار شد و افزود: «عقب‌نشینی دیوار کنسولگری سبب سهولت‌های زیادی به شهروندان خواهد شد.»

محمد صدیقی‌فر، جانشین محمود افخمی شده است. افخمی نزدیک به شش سال سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات بود.

  • عبدالله سیرت، خبرگزاری شانا، هرات
دکمه بازگشت به بالا