اخبار هیدرافغانستانحوادثگزارش

۱۳ مجروح بر اثر انفجار نارنجک در جریان مسابقه ورزشی در افغانستان

مقام‌های طالبان اعلام کردند که بر اثر انفجار نارنجک در جریان مسابقه کریکت در استادیوم بین المللی کریکت در کابل ۱۳ نفر مجروح شدند.

به گزارش شانا به نقل از یکتا؛ مقام‌های محلی طالبان اعلام کردند که براثر انفجار نارنجک در جریان مسابقه کریکت در استادیوم بین المللی کریکت کابل ۱۳ نفر مجروح شدند. به علت این انفجار ۱۲ نفر در شفاخانه بستری شده‌اند درحالی که یک نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. این نارنجک در حالی منفجر شد که صدها نفر در استادیوم بین‌المللی کریکت مشغول تماشای مسابقه میان دو تیم بند امیر دراگونز و پامیر زالمی بودند.

خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل، گفت که به علت انفجار نارنجک این بازی برای مدت کوتاهی متوقف؛ اما پس از مدتی از سر گرفته شد.

از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و قدرت گرفتن گروه طالبان، حملات متعددی علیه غیرنظامیان در مناطق مختلف رخ داده است. به گزارش سازمان ملل این حملات حداقل ۷۰۰ کشته و یک هزار و ۴۰۶ مجروح به دنبال داشته است.

بسیاری از مردم بر این باور بودند که با روی کار آمدن گروه طالبان، حملات انتحاری و انفجارها از بین خواهد رفت؛ اما نه‌تنها چنین نشد که بسیاری از شهرهای دیگر از جمله شهر مزارشریف نیز بعد از تسلط طالبان، شاهد حوادث خونبار زیادی بوده است.

دکمه بازگشت به بالا