اسلایدافغانستانصلحگزارش

انتقال مکان گفت‌وگوهای صلح افغانستان از قطر به آلمان

به گزارش شانا به نقل از شفقنا، صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجۀ افغانستان روز گذشته به آلمان رفته است و گزارش‌ها می‌رساند که در ارتباط به انتقال محل گفتگوهای صلح مشغول رایزنی است.

یک منبع در وزارت خارجه به سلام‌وطندار می‌گوید، قرار است در سفر آقای ربانی، درباره انتقال محل گفت‌وگوهای صلح افغانستان میان آمریکا و طالبان، از قطر به آلمان با مقام‌های این کشور بحث و گفت‌وگو شود.

با این حال صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید، آقای ربانی در این سفر درباره گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی و تمدید مأموریت آلمان در افغانستان با همتای آلمانی‌اش دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفارت آلمان در افغانستان نیز در برگۀ توییترش نگاشته است که در سفر صلاح‌الدین ربانی روی گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی و انتخابات ریاست جمهوری گفت‌وگو می‌شود.

در همین حال شماری از آگاهان سیاسی انتقال محل نشست گفت‌وگوهای صلح افغانستان از قطر به آلمان را در روند این گفت‌وگوها مؤثر می‌دانند و می‌گویند، آلمان در مسئله صلح افغانستان پیشینۀ مثبتی دارد.

محمداکرم عارفی، آگاه سیاسی می‌گوید، جایگاه آلمان در عرصۀ بین‌المللی نسبت به کشورهای عربی و به خصوص قطر برازنده است و این کشور می‌تواند ضمانت‌کنندۀ توافق نهایی میان آمریکا و طالبان باشد. به گفتۀ آقای عارفی، میزبانی آلمان از گفت‌وگوهای صلح افغانستان ضمانت اجرایی توافقات را بیشتر می‌کند.

چندی پیش نیز مارکوس پوتسل، سفیر و نمایندۀ ویژۀ آلمان برای افغانستان و پاکستان در یک نشست خبری در وزارت خارجۀ افغانستان گفته بود که در هفتمین دور گفت‌وگوهای صلح آمریکا و طالبان به دعوت آمریکا شرکت خواهد کرد.

⭕️ما را در تلگرام، تویتر و فیس‌بوک دنبال کنید.
⭕️نظر خود را درباره این مطلب در انتهای این صفحه ? بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا