اخبار هیدراسلایدبهداشتگزارش

تلویزیون چین دستیابی یک تیم پزشکی به دارویی مؤثر علیه «کرونا» را اعلام کرد

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ تلویزیون چین اعلام کرد، اعضای تیم تحقیقاتی به سرپرستی «لی لان گوان» صبح چهارشنبه ۵ فوریه، برای گسترش دایره به‌کارگیری این داروی جدید در مبارزه با ویروس کرونا، وارد شهر ووهان شدند.

قابل‌توجه است که تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین دیروز چهارشنبه ۵ فبروری، از مرز ۴۹۰ نفر گذشت و دو شرکت هواپیمایی آمریکایی، پس از مرگ اولین مورد مبتلا به این ویروس، پروازهای خود را به هنگ‌کنگ متوقف کردند. ژاپن نیز پس از کشف ده مورد ابتلا به ویروس در میان مسافران یک کشتی گردشگری، آن را توقیف کرد.

کمیته بهداشت ملی چین روز سه‌شنبه ۴ فبروری، اعلام کرد، ۶۵ مورد مرگ دیگر در اثر ابتلا به ویروس، ثبت شده است که بدین ترتیب، شمار تلفات در سرزمین اصلی چین به ۴۹۰ نفر می‌رسد که غالباً در شهر ووهان و اطراف آن، در مرکز چین، کانون شیوع ویروس بوده است.

دو نفر نیز در خارج از سرزمین اصلی چین به کام مرگ رفتند که یکی از آن‌ها مردی ۳۹ ساله در هنگ‌کنگ بود که از بیماری مزمن رنج می‌برد و بعد از سفر به ووهان در روز سه‌شنبه ۴ فوریه درگذشت. دیگری هم که اولین مورد مرگ در اثر ویروس کرونا در خارج از چین بود، یک‌شنبه گذشته در فیلیپین و پس از سفرش به ووهان، درگذشت.

ابتلای ۳۸۸۷ نفر دیگر به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین، تأیید شده که با احتساب این عده، مجموع مبتلایان به ۲۴۳۲۴ نفر می‌رسد.

وزیر بهداشت ژاپن گفت: معاینه ده نفر از مسافران کشتی گردشگری متوقف شده در بندر یوکوهاما، ثابت کرد که آن‌ها مبتلا به ویروس هستند. این شمار از مبتلایان می‌تواند افزایش یابد و معاینه پزشکی هنوز برای مسافران و خدمه کشتی، در حال انجام است.

دکمه بازگشت به بالا