اخبار هیدراسلایدانتخاباتبین‌المللیگزارش

آمریکا ماهانه ۴ میلیارد دلار در جنگ افغانستان هزینه می‌کند

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ از جنگ بی‌انتهای افغانستان و صرف ماهانه ۴ میلیارد دلار برای آن انتقاد کرد.

تولسی گابارد که خود در جنگ عراق به عنوان نیروی امدادی شرکت داشته و اکنون عضو مجلس نمایندگان آمریکا است، روز یک‌شنبه در کلیپ تبلیغاتی خود اظهار کرد: ما هر ماه ۴ میلیارد دلار برای جنگ در افغانستان هزینه می‌کنیم. چطور می‌توانیم به چشمان کهنه سربازانمان نگاه کنیم و به آنها بگوییم پولی برای خدمات سلامتی آنها نداریم؟

وی افزود: به عنوان رئیس جمهوری (در صورت انتخاب) من برای پایان دادن به این جنگ اقدام خواهم کرد، نیروهایمان را بازمی‌گردانم و با کهنه سربازانمان با احترام به خدماتشان رفتار می‌کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها علیه جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه اظهار نظرکرده و همواره خواستار بازگرداندن نیروهای آمریکایی به خانه‌هایشان بوده است.

گفته می‌شود در جنگ عراق نزدیک به پنج هزار نفر از نیروهای آمریکایی کشته شده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و نامزدهای این انتخابات در حال رقابت‌های درون حزبی به سر می‌برند.

۲۵ نامزد دموکرات به مرحله ابتدایی راه یافته بودند که تاکنون چهار نفر آنان از ادامه رقابت‌ها انصراف داده‌اند. قرار است دور بعدی مناظره این نامزدها ۱۲ و ۱۳ سپتامبر برگزار شود.

 با توجه به شرایط انتخابات، پیش‌بینی می‌شود تعداد کمتری از نامزدهای دموکرات بتوانند حد نصاب لازم را به دست آورند و در این دور از مناظره حضور یابند.

دکمه بازگشت به بالا