اخبار هیدرافغانستانگزارش

ملا‌امامان خیالی در ولایت سمنگان

به گزارش شانا به نقل از رادیو آزادی؛‌ اعضای شورای ولایتی سمنگان از حضور ده‌ها ملاامام خیالی در چوکات تشکیلات اداری ریاست حج و اوقات این ولایت ابراز نکرانی کردند. آنان از حکومت می‌خواهند تا این موضوع را بررسی کند.

محمدهاشم سروری، معاون شورای ولایتی سمنگان، می‌گوید که بر اساس شکایات دریافتی آنان و اسناد موجود که ده‌ها بست رتبه چهارم در ریاست حج و اوقاف سمنگان دارای کارمندان خیالی هستند.

آقای سروری می‌گوید: آمر ارشاد حج و اوقاف سمنگان نیز اسنادی را در اختیار شورای ولایتی گذاشته است که بر اساس آن معاشات کارمندان خیالی را رئیس اداره حج و اوقاف سمنگان و مدیر اداری آن دریافت می‌کنند.

آقای سروری می‌گوید: بر اساس اسناد و شکایات موجود در ریاست حج و اوقاف سمنگان، چندین بست خیالی که به ملا‌امامان مساجد اختصاص داده شده است، خیالی هستند. او می‌گوید: ما هم چندین مکتوب فرستادیم تاکنون پاسخ دریافت نکرده‌ایم.

هاشم سروری مدعی است که اداره حج و اوقاف سمنگان درباره چگونگی حضور ملا‌امامان خیالی در چوکات تشکیل اداری این ریاست به چندین مکتوب مکرر شورای ولایتی پاسخ ارائه نکرده است.

هرچند نتوانستیم با مسئولان ریاست حج و اوقاف سمنگان تماس برقرار کنیم؛ اما صدیق عزیزی سخنگوی والی سمنگان این اتهامات را بر مسئولان ادارۀ حج و اوقاف ریاست سمنگان نمی‌پذیرد.

آقای عزیزی می‌گوید: بر اساس نظارت وزارت حج و اوقاف افغانستان، ریاست حج و اوقاف سمنگان در سال ۱۳۹۸ هجری یکی از ادارات فعال و شفاف گزارش داده شده است.

به گفته وی مقامات سمنگان با تمام توان‌شان در تلاش ایجاد اصلاحات اداری در همه ادارات حکومتی هستند و به هیچ‌کس اجازه فعالیت غیرقانونی نمی‌دهند.

او گفت: پروسه اخذ بایومتریک کارمندان ادارات دولتی در سمنگان نیز تکمیل شده است که به رویت آن تعداد کارمندان دولتی مشخص شده و تاکنون در سطح ولایت در تمام ادارات دولتی ۲۰۰ تن غیرحاضر گزارش شده‌اند.

آقای عزیزی افزود: معاون اداری وزارت حج و اوقاف افغانستان به سمنگان سفر داشت و در ارزیابی‌هایش از اداره حج و اوقاف سمنگان ابراز خوشی کرد، ما روند بایوموتریک‌سازی کارمندان را تکمیل کردیم و بر اساس آن، تعداد کارمندان، افراد حاضر و غیرحاضر را مشخص شده است.

پیش از این نیز در ولایت‌های بلخ، سرپل و سمنگان همواره از حضور معلمان و پُلیس خیالی در تشکیل ادارات دولتی گزارش‌هایی منتشر شده است که این ادعاها همواره از سوی نهادهای مسئول رد شده‌اند.

  • مهسا نبی‌زاده، خبرگزاری شانا، سمنگان

 

دکمه بازگشت به بالا