اخبار هیدرافغانستانگزارش

ذبیح‌الله مجاهد: نظام پاکستان «اسلامی» نیست

معاون سیاسی وزارت خارجه امارت اسلامی در دیدار با کاردار سفارت پاکستان در کابل گفت برخی مقامات پاکستانی اظهاراتی را مطرح می‌کنند که سبب نگرانی می‌شود.

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزرات خارجه امارت اسلامی با «اسد عباس» کاردار سفارت پاکستان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: برخی مقامات پاکستانی اظهاراتی را مطرح می‌کنند که سبب آزردگی و نگرانی می‌شود و دو طرف باید به آن توجه جدی داشته باشند.

از سوی دیگر، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی نیز در توییترش نوشت، استانکزی افزوده است که دو کشور به دنبال سوءتفاهم و خدشه‌دار شدن روابط نیستند.

اسد عباس نیز گفته است که پاکستان با افغانستان ارزش‌های مشترک و روابط محکم دارد و مشکلات میان دو کشور نیز ناشی از برخی سوءتفاهم‌ها است.

کاردار سفارت پاکستان اظهارداشت دولت اسلام‌آباد برای افغانستان در بخش‌ تجارت و سایر عرصه‌ها سهولت‌های زیادی فراهم کرده است و گذرگاه مرزی تورخم نیز برای دادوستد شبانه‌روزی شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت پیش از این به «رادیو آزادی» گفته بود که چارچوب سیاسی پاکستان نشان‌دهنده یک نظام اسلامی نیست. نظام آن‌ها اسلامی نیست. مذهب برای دولت پاکستان مهم نیست.

وی پیش از این نیز در یک نشست خبری گفته بود که پاکستان بارها در بسیاری از زمینه‌‎ها وعده همکاری داده است اما به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

دکمه بازگشت به بالا