اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

تیم انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی»، تیم «دولت‌ساز» را به قانون‌شکنی متهم کرد

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ تیم انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری دیروز (پنج‌شنبه، ۲۱سنبله) در نشستی خبری، تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی، نامزد دیگر انتخابات ریاست‌ جمهوری را به قانون‌شکنی در پیکارهای انتخاباتی متهم کرد.

اعضای این تیم انتخاباتی، ۵۰ مورد سندهایی را نیز مبنی بر این قانون‌شکنی‌ها همگانی کرده‌اند.

در این سندها، از آن‌چه ‌که تخلفات و استفاده‌های سوء از صلاحیت‌ها و امکانت دولتی در پیکارهای انتخاباتی از سوی محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهور و نیز رئیس تیم انتخاباتی دولت‌ساز گفته می‌شود ثبت شده‌اند.

شفیق‌الله سیغانی، عضو تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله در این باره می‌گوید که محمد اشرف غنی با سوء استفاده از امکانات دولتی و تقرری‌های کمپاینی برای یک‌سری رشوه‌های سیاسی داده است.

علی‌احمد عثمانی، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز می‌گوید که از ارگان‌های کشفی می‌خواهیم اگر تقلب سازمان‌یافته و مهم این تیم کشف شد، آن را به اطلاع مردم برسانند.

کمیسیون رسید‌گی به شکایت‌های انتخاباتی نیز می‌گوید که تاکنون بیش از ۶۰ شکایت از پنج تیم انتخاباتی در این نهاد درج شده‌ است که بیشترین آن‌ از تیم‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی، است.

قاسم الیاسی، دبیر کمیسیون رسید‌گی به شکایت‌های انتخاباتی نیز گفته است که بیشترین شکایات، شکایاتی بوده‌اند که این دو تیم انتخاباتی [ثبات و هم‌گرایی و دولت‌ساز] علیه همدیگر به موضوعات مختلف ثبت کرده‌اند؛ البته اخیراً شکایت‌ها از تیم ثبات و همگرایی بیشتر بوده‌است.

محمد اشرف غنی دیروز در یک گردهمایی انتخاباتی در کابل درباره چگونگی تشکیل حکومت وحدت ملی و تقسیم قدرت با عبدالله عبدالله در سال ۱۳۹۳ سخن گفت.

آقای غنی در این باره گفت: «اولین‌بار در تاریخ افغانستان است که من به‌گونه شفاف برنده شده بودم یا نه؟ داکتر صاحب عبدالله را آوردم که تکرار قصه حکمتیار صاحب و استاد ربانی تازه نشود.»

امرالله صالح، معاون نخست تیم انتخاباتی اشرف غنی نیز در این گردهمایی افزود: دشمنان داخلی و خارجی داریم؛ در این شکی نیست! اما شما، در درازای تاریخ دیده‌اید که اختلاف‌ها اکثرأ از ارگ شروع می‌شود.

با این همه، تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی هشدار می‌دهد که انتخابات پیش‌رو همانند انتخابات گذشته ریاست ‌جمهوری نخواهد بود و در برابر کسانی ‌که تصمیم مهندسی این انتخابات را دارند، خواهد ایستاد.

قرار است تا کمتر از دو هفته دیگر انتخابات ریاست‌ جمهوری در کشور برگزار شود. افزون بر عبدالله عبدالله و اشرف غنی، پانزده تن دیگر نیز خودشان را نامزد کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا