اخبار هیدرافغانستانزنانگزارش

نگرانی‌ها از افزایش خشونت‌ها علیه دختران در افغانستان

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ صندوق جمعیت سازمان ملل‌ متحد، امروز سه‌شنبه (۱۰سرطان) گزارش خود را درباره «وضعیت جمعیت جهان در سال۲۰۲۰ میلادی» منتشر کرد. براساس این گزارش، فقر و رفتارهای سنتی در افغانستان، دختران را در معرض خطر قرار داده است.

طبق این گزارش، علی‌رغم نقض حقوق بشر و حقوق اجتماعی دختران افغان، از رفتن آن‌ها به نهادهای تعلیمی و تحصیلی نیز جلوگیری می‌شود.

در گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل‌ متحد آمده است که تداوم چالش‌هایی چون فقر و رفتارهای سنتی در روستاهای افغانستان به آیندۀ دختران افغان صدمه می‌زند.

سازمان ملل ‌متحد، در حالی از افزایش خشونت‌ها علیه دختران ابراز نگرانی می‌کند که حکومت افغانستان اخیرا «پلان عمل ملی برای محو ازدواج کودکان» را روی دست گرفته است.

این نهاد با ستایش از پلان حکومت افغانستان، می‌گوید که هنوز هم مشکلاتی در تطبیق این پلان وجود دارد.

براساس این گزارش، محو ازدواج کودکان در افغانستان به اقدام مشترک حکومت، فعالان مدنی، علمای دین و همکاران بین‌المللی نیاز دارد.

در گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل‌ متحد همچنین تصریح شده است که اگر اقدام فوری برای مهار خشونت‌ها علیه دختران صورت نگیرد، آن‌ها بیشتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سبب افزایش خشونت‌ها علیه زنان در خانواده‌ها شده است.

پیش از این، لوی‌سارنوالی افغانستان اعلام کرده بود که در جریان قرنطین نزدیک به ۲۰۰مورد پرونده خشونت علیه زنان در ثبت شده است.

دکمه بازگشت به بالا