اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

وزیر تحصیلات طالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنند

وزیر تحصیلات عالی طالبان ادعا می‌کند که کشورهای خارجی به بهانه‌های مختلف و انتقادهای نابجا، تصویر نامناسبی از افغانستان [تحت‌کنترل این گروه] به جهان ارائه می‌کنند.

«ندا محمد ندیم» وزیر تحصیلات عالی طالبان از دخالت کشورهای خارجی در مسائل داخلی افغانستان [تحت‌کنترل این گروه] انتقاد کرد.

وی در مراسمی در یکی از مدارس دینی در کابل گفت کشورهای خارجی با بهانه‌های مختلف و انتقادهای نامناسب، تصویر بدی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنند.

ندیم همچنین تاکید کرد کشورهای خارجی تحت‌عنوان حقوق بشر می‌خواهند از اجرایی شدن حدود شرعی در افغانستان جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، «فصیح‌الدین فطرت» رئیس ستاد ارتش طالبان نیز در این مراسم گفت آمریکا در بیست سال حضورش در افغانستان تلاش کرد تا مدارس دینی را در این کشور از بین ببرد.

«مولوی ذاکر» رئیس دفتر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این نیز در دیدار با «اسکات اسمیت» رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل و معاونانش گفته بود سازمان ملل باید تصویر واقعی و دقیق از دستاوردهای حکومت این گروه به جهان ارائه کند.

گفتنی است که اخیراً آقای ندیم در یک سخنرانی مدعی شده است که همه مردم افغانستان «حنفی‌مذهب» هستند، این اظهارات وی با واکنش‌های بسیاری مخصوصا در میان جامعه تشیع افغانستان روبرو شده است.

  • پروانه سما صمدی، خبرگزاری شانا، بروکسل
دکمه بازگشت به بالا